Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Śro 11 Gru, 2013 06:49

Obecny czas: Śro 11 Gru, 2013 06:49
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłany: Nie 07 Sty, 2007 14:08 
Offline
Szara Eminencja

Rejestracja: Czw 09 Lut, 2006 13:42
Posty: 760
Miejscowość: Bus-forum.pl
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Samochód: T4
Silnik: 2.5 TDI
Temat o przyczepach i hakach samochodowych:


Polecam artykuły:

http://www.motofakty.pl/artykul/auto_z_hakiem.html

http://www.kurier.lublin.pl/index.php?n ... le


Ciągniemy Kemping:


http://www.karawaning.pl/content/view/37/3/


A także wątki:



Jak poprawnie przypiąc auto na lawecie

Przyczepa - Jak zrobic własną przyczepkę w świetle prawa?

T4 i DMC przyczepy

Bus + laweta -jaka kategroria

Jeśli uważasz, że czegoś tu brakuje to dopisz.

_________________
http://bus-forum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 20 Maj, 2007 09:14 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 03 Maj, 2007 09:13
Posty: 2605
Miejscowość: Kolbuszowa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Dodam moze informację o zarejestrowaniu przyczepy lekkiej wykonanej we własnym zakresie.
Zakładamy ze przyczepka juz zostala wykonana.

1. W wydziale komunikacji piszesz oswiadczenie ze wykonales przyczepke z materialow ktore sa twoja wlasnoscią. Urzad nadaje numery nadwozia, w moim przypadku pytal jeszcze ktora stacja nabije te numery, gdyz nr nadany zaczyna sie od oznaczenia stacji kontroli. Urząd kasuje za to ok 60 zł.

2. Z przyczepką trzeba jechać na stację kontroli pojazdów. Diagnosta wymaga decyzji z nadanym numerem, zdjec przyczepki z 4 stron (mialy byc 10x15, ale ode mnie przyjal 4 zdjecia wydrukowane na kartce A4) i rysunku technicznego przyczepki. Rysunek jest schematyczny, trzeba na nim nanieść wymiary przyczepki. Diagnosta nabija numery na ramie, nituje tabliczke znamionową i inkasuje za to wraz z badaniem technicznym 170 zł.

3. Z decyzja o dopuszczeniu do ruchu od diagnosty idziemy do wydziału komunikacji i rejestrujemy przyczepkę. Koszt dowodu i tablicy to ok 120 zł.

4. Trzeba wykupić OC, ja bez zniżki płaciłem 60 zł, jak ktoś ma pełną to zaplaci 25 zł OC za rok

Koszt rejestracji przyczepki wykonanej we wlasnym zakresie wynosi 370 - 410 zł w zaleznosci od znizek OC

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Lip, 2007 21:38 
Może to trochę odbiega ale jak zrobic przyczepke na Homologacji?
Można wykupić taki projekt czy samemu trzeba zrobić homologacje?


Góra
   
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 08 Wrz, 2007 10:44 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 17 Gru, 2006 11:10
Posty: 380
Miejscowość: Stalowa Wola
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Samochód: T4 150 99' atlantis
To ja mam pare pytan,

Dowiedzialem sie ze nalezy smarowac zaczep przyczepy przez te wypustki, jakim smarem, czym to zrobic we wlasnym zakresie w serwisach maja jakies takie pistolety.

Czy warto na lawete zakladac zimowki ?

Chce zamontowac wyciagarke elektryczna, jakies doswiadczenia ktos ma ? z kad wziasc zasilanie

Jakie zabezpieczenia polecacie ?

jezeli mam wpisane w dowodzie przeznaczenie: przewoz pojazdow , to jak poloze na lawete sklejke moge przewiezc inne rzeczy, tzn jak to wyglada wedlug policjantow lub itd


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Gru, 2007 21:06 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007 13:39
Posty: 33
Miejscowość: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Witaj!

Ja mam przyczepę pod motocykle i woziłem na niej już wiele rzeczy, od mebli do cegły, a co lepsze do tej przyczepki dorobiłem sobię burty i jeszcze nigdy nie miałem najmniejszego problemu z policją lub jakąkolwiek inną władzą na drodze.

Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 25 Lut, 2008 21:05 
[edit]


Ostatnio edytowany przez Hernandez Nie 25 Maj, 2008 15:53, edytowano w sumie 4 razy

Góra
   
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 25 Lut, 2008 21:14 
Hernandez napisał(a):
Dokupiłem dedykowany zamek patentowy zapobiegający odpięciu przyczepy z haka pojazdu np. w nocy.


Moglbyś coś więcej o tym napisac.
Czy kupuje się cały zaczep, jaki jest koszt, jak to wygląda ?


Góra
   
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 25 Sty, 2009 17:46 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 11 Sty, 2009 12:18
Posty: 32
Miejscowość: Wielkopolska
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Do smarowania kuli haka holowniczego (i jednocześnie zaczepu przyczepy) należy używać smaru grafitowego.

_________________
Jarecki


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 01 Lut, 2009 09:14 
z tego co mnie uczyli w szkole smar grafitowy jest smarem ściernym nie wiem w czym to ma pomóc chyba w szypszym zużyciu :roll:

[ Dodano: Nie 01 Lut, 2009 10:14 ]
JESLI SMAROWAC TO TYLKO SMAR ŁT4


Góra
   
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 01 Lut, 2009 09:26 
Offline
Uzależniony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 26 Kwi, 2008 14:30
Posty: 164
Miejscowość: Łódź
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
rafiTRANSPORTER napisał(a):
z tego co mnie uczyli w szkole smar grafitowy jest smarem ściernym nie wiem w czym to ma pomóc chyba w szypszym zużyciu
tu nie chodzi o scieranie a o przewodzenie pradu aby masa przyczepy byla zmasowana z masa pojazdu :mrgreen:
rafiTRANSPORTER napisał(a):
JESLI SMAROWAC TO TYLKO SMAR ŁT4

a ten smar przewodzi :?:

_________________
...mgła po rowach konie dusi....


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 01 Lut, 2009 10:07 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 31 Sty, 2008 19:31
Posty: 877
Miejscowość: Wlkp
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
slimak napisał(a):
We wtyczce jest przewód masowy i to on odpowiada za połączenie elektryczne masy auta i przyczepy


Potwierdzam, bo jakby masa byla z haka to pol przyczep byloby nie oswietlone bo np na zaczepie bylby jakis syf i by masa nie przechodzila :mrgreen:

_________________
Prędkość nie zabija, lecz nagłe zatrzymanie auta najczesciej powoduje śmierć.....


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 01 Lut, 2009 10:09 
Offline
Prawie uzależniony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 03 Gru, 2006 10:33
Posty: 122
Miejscowość: W-WA
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Jarecki napisał(a):
Do smarowania kuli haka holowniczego


Przy założeniu że zaczep przyczepy jest bez stabilizatora to smarujemy, jeżeli przyczepa posiada zaczep ze stabilizatorem to NIE WOLNO SMAROWAĆ mało tego, wskazane jest przemycie główki haka dodatkowo rozpuszczalnikiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 24 Lis, 2009 23:57 
Offline
Uzależniony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 22 Lip, 2009 21:24
Posty: 154
Miejscowość: PCT
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Samochód: T4-2002r.
Silnik: ACV
To ja mam takie pytanie.
Na hakach widnieje tabliczka znamionowa a wraz z nią podane wartości.
Mówimy o T4 z silnikiem 2.5 TDI (102PS) to z reguły jest podany maksymalny uciąg 2000kg (są i też większe).I tu jest wszystko jasne.
A co jest gdy zamiast uciągu w kg podany jest tzw parametr "D" w KN ? Jak przeliczyć tą wartość na kg ?

Pozdrawiam :wink:

Czy naprawdę nikt nie wie jak to przeliczyć :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 05 Gru, 2009 15:09 
Offline
Sługa Cienia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 02 Gru, 2009 12:13
Posty: 83
Miejscowość: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Samochód: Transit 1993 + 2003
Silnik: 2,5D + 2,0TDCI
Siła 1kN równa jest sile 100 kG (w przybliżeniu - dokładnie 1kG=9,80665 N) :crazy:

_________________
Zgredzik


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 05 Gru, 2009 19:00 
Offline
Uzależniony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 22 Lip, 2009 21:24
Posty: 154
Miejscowość: PCT
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Samochód: T4-2002r.
Silnik: ACV
wojtekjanus napisał(a):
Siła 1kN równa jest sile 100 kG (w przybliżeniu - dokładnie 1kG=9,80665 N) :crazy:


Zaraz,zaraz coś mi tu nie pasuje :!: Z tego co napisałeś to chyba żadna T4 nie może ciągnąć przyczepy (lawety) o DMC 2000 kg tylko jakąś przyczepkę do 1300 kg :evil:
Na tabliczce haka (mówimy o T4 oryginalnie montowany hak) w jednej mam 13 KN w drugiej jest 13,4 KN obydwie 2.5 TDI
Co ty na to wojtekjanus :?:


Góra
 Profil  
 
 
 [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group