Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Nie 15 Gru, 2013 02:09

Obecny czas: Nie 15 Gru, 2013 02:09
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 16:30 
Offline
Guru

Rejestracja: Śro 10 Maj, 2006 20:03
Posty: 251
Miejscowość: Biała_Podl/Nowy_Sącz
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Na początek kilka wypowiedzi użytkowników z tym problemem:

Link do dyskusji na forum
bolek1970 napisał(a):
Dzis rano ujechalem doslownie 2 km, zatrzymalem sie na znaku stop, ruszam jedynka weszla jakos dziwnie, wrzucam dwujke, puszczam sprzeglo, daje gazu, a tu nic.....
Biegi wchodza, ale reakcji brak. Auto stoi. Przy probie wrzucenia biegu i uwolnienia sprzegla, jakis tam dziwny charczacy dzwiek sie wydaje, ale reakcji brak, na ktorykolwiek bieg.
Auto: 130 KM, rocznik 2004, przebieg ok 120 tys km.
Problemow do tej pory zadnych nie bylo.
Lewarek dziala i "biegi wchodza". Na zgaszonym nie sprawdzalem...
Reakcji natomiast zadnej.
Motor na biegu jalowym pracuje rowno, jesli to w czyms pomoze.
Natomiast na wrzuconym biegu przy dodawaniu gazu (nie wazne, czy sprzego wcisniete, czy nie), charczacy, lekki dzwiek.


bobikos napisał(a):
Ja wymieniałem już półośkę prawą bo do wieloklinu zaczął się syf dostawać, na szczęście zostało to zdiagnozowane przy wymianie koła dwumasowego więc jeszcze nie było za późno, nie zmieliło wejścia w skrzyni. Na allegro samo przełużenie 750 zł w bardzo dobrym stanie. Ty koszty będziesz miał w takim przypadku większe bo jeszcze do wymiany wyjście ze skrzyni. W serwisie drogo, zdecydowanie więcej niż 1500 - za tyle to samo przedłużenie.
I jeszcze jedna rzecz... Mnie stało się to przy przebiegu 230 000 km a auto też z 2004, jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem to nie powinieneś narzekać że przy tak niskim przebiegu się to stało... To tak od siebie.


MartinLopez napisał(a):
Ja za nowa w serwisie płaciłem cos ok. 1800 za kpl. do T5, używek nie warto zakładać, rzadko kto sprzeda półoś i wieloklin, a kupując sama półoś i osobno wieloklin to długo nie pojeździsz.
Ja w T5 wymienialem przy przebiegu 185000, tak ponoć wytrzymuja ok. 200 000 te półośki, moja sie jeszcze nie zerwala, ale juz miała wielki luz, strach było jechać za granice...


Link do dyskusji na forum
witek napisał(a):
Transporterem T5 mam przejechane 80 000 km, silnik BNZ, bardzo delikatnie traktowany, glownie jazdy w trasie. Po uplywie gwarancji, jak to zwykle bywa ujawnily sie pewne przykre niespodzianki:
Stuki chyba w skrzyni biegow. W momencie kiedy nawet spokojnie puszczam gaz slysze uderzenie, krotki, dosc wysoki ton. Podobnie, choc troche ciszej w momencie nacisniecia pedalu gazu. To taki dzwiek wynikajacy z bezwladnosci, mam wrazenie. Ktos podpowiedzial mi, ze to moze kolo dwumasowe sie wykancza. Ale przy takim przebiegu i spokojnym uzytkowaniu auta? Poza tymi momentami, np na wolnych obrotach nie ma halasow.
===Dopisane 2 miesiące później===
Chciałbym się podzielić rozwiązaniem, które niestety wiązało się z holowaniem auta 150 km z miejsca, gdzie niestety odmówił dalszej jazdy. Okazało się, że powodem stuków w czasie dodawania/puszczania pedału gazu i przy zmianie biegów było zużycie a następnie zerwanie połączenia wielowpustowego na półosi prawej, która podobno "puszcza" w T5 przy ok. 90 tys. km (mój ma przejechane 89 tys). Więcej informacji o tych przypadkach, oraz o tym gdzie i w jaki sposób sobie poradziłem w tej sytuacji znajdziecie tu: http://www.polosie.pl/www/t5/vw_t5.html. Po montażu zmodyfikowanego rozwiązania stuki zniknęły.


fast napisał(a):
Ja swoją (półoś) ukręciłem na ostrym podjeździe z 7 osobami na pokładzie, ful bagażu i 10 zgrzewek piwa na podłodze :wink: Miałem wtedy przejechane nie całe 300tyś km, ale objawów żadnych wcześniej nie miałam, urawły się zęby na wieloklinie z zaskoku ;D



Link do dyskusji na forum
bobikos napisał(a):
Więc chciałbym się podzielić z wami informacjami jakie zdobyłem od półosiach prawych od sprzedawcy z allegro, który swoją drogą był jakiś bardzo .... W każdym razie stwierdził iż tę właśnie prawą półoś w gnieździe skrzyni należy wyjmować przy każdej wymianie oleju i smarować, to jest jedyny sposób żeby zapobiec jej zniszczeniu i wymianie.


NIKA napisał(a):
Image
Ze skrzyni < AXA, AXB, AXC, AXD, AXE > wychodzi wieloklin nr 2
Image
W niego wchodzi przegub na wielowpuście nr 18, a półoś to nr 9.
Z moich skromnych żródeł wynika, że najczęściej "pada" wielowpust , co nie oznacza, że półoś jest niezniszczalna :-(




Teraz informacje o rozwiązaniu takiego problemu:

Informacja znaleziona na aukcji na Allegro napisał(a):
Sprzedawca: polosie_pl.
Volkswagen T5 2.5 TDI. Naprawa (odbudowa) podpory prawej półosi, z nowym króćcem skrzyni biegów, bez wymiany przegubu i łożyska.
Image

W tym aucie bardzo często uszkodzeniu ulega wielowypustowe połączenie tulei podpory przegubu wewnętrznego prawej półosi, z wałkiem wyjściowym mechanizmu różnicowego. Dzieje się tak na skutek niewłaściwego uszczelnienia tego połączenia. Woda (często z solą), która dostaje się do wnętrza tulei przegubu powoduje szybką korozję zębów i w rezultacie utratę mechanicznego połączenia. Dodatkowo, fabrycznie zazębiona jest tylko część wielowypustu, co osłabia całą konstrukcję. Uszkodzone połączenie wygląda najczęściej tak, jak na zdjęciach rozciętej tulei obok:

ImageImageImageImage

Jakie jest na to lekarstwo?
W miejsce zniszczonej tulei przegubu, instalujemy tuleję z nowym, głębokim wielowypustem, wykonanym w taki sposób, by czop wałka mógł zostać wsunięty do samego końca wielowypustu.
Ta zmiana wymaga wykonania nowego króćca skrzyni biegów. Nowy wielowypust króćca jest tak umieszczony, aby zazębiał się z wielowypustem tulei na całej jego długości.
Długość zazębienia wzrasta po tej zmianie o 20% w stosunku do oryginału.
ImageImage

Dodatkowo, nowe połączenie jest znacznie lepiej uszczelnione, poprzez umieszczenie dwóch o-ringów u nasady wielowypustu wałka. Przesunięcie wielowypustu we właściwe miejsce stworzyło bowiem przestrzeń do umieszczenia dodatkowego o-ringu.

Zastosowanie takiego rozwiązania, znacznie poprawia jakość i trwałość połączenia wielowypustowego.
Ten element już nigdy nie powinien być przyczyną awarii samochodu.
Image

Usługa obejmuje wymianę połączenia wielowypustowego na nowe - bardziej trwałe, bez wymiany łożyska podpory i przegubu wewnętrznego.
Łożysko i przegub najczęściej zużywają się później niż połączenie wielowypustowe podpory.

W przypadku gdy uszkodzone jest łożysko, koszt jego wymiany to dodatkowe 150 zł - po uzgodnieniu.
Wymiana przegubu wewnętrznego to koszt 300 zł.

Oferowana podpora pasuje VW T5 z silnikiem 2.5 TDI.
W naszej ofercie - każda podpora, do każdego modelu VW Sharan, Forda Galaxy i Seata Alhambra, VW T4, T5.
Podpory pozbawione są wad oryginału - połączenia wielowypustowe są dłuższe i mocniejsze oraz skutecznie uszczelnione.

Oferujemy bezpłatną przesyłkę naprawianej części - do naszej firmy.Aby skorzystać z tej oferty należy zlecić przesyłkę firmie kurierskiej DPD, podając kurierowi nasz numer klienta(...)

Koszt odesłania naprawionej podpory - zgodnie z warunkami aukcji.


Jeszcze parę informacji ze strony internetowej tej firmy.
LINK

Cytuj:
Poprawka przeniesienia napędu w VW T5.

W samochodzie Volkswagen T5 częstemu uszkodzeniu ulega wielowypustowe połączenie wałka wyjściowego mechanizmu różnicowego z tuleją przegubu wewnętrznego. Dzieje się tak na skutek niedostatecznego zazębienia wałka z tuleją, jak też wskutek złego uszczelnienia tego połączenia. Woda (często z solą), która dostaje się do wnętrza tulei przegubu powoduje szybką korozję zębów i w rezultacie utratę mechanicznego połączenia. Uszkodzony wielowypust wałka wygląda najczęściej podobnie jak na zdjęciu obok.

ImageImage

Tuleja nosi ślady znacznej korozji. Wewnątrz tulei widać wyraźnie, że połączenie było zazębione jedynie połową długości wykonanego wewnątrz tulei wielowypustu.

Nawet jeśli wielowypust wałka pracował na 2/3 swej długości, tak jak na zdjęciu obok, to i tak okazało się to niewystarczające w tak dużym aucie.

Jakie jest na to lekarstwo?

W naszym zakładzie wykonujemy modyfikację opisanego wyżej połączenia wielowypustowego, powiększając dwukrotnie jego skuteczną długość i wykonując inne, bardziej trwałe uszczelnienie pomiędzy tuleją, a wałkiem. W naszym wykonaniu uszczelniający o-ring znajduje się wewnątrz tulei i obejmuje gładką część wałka, u nasady wielowypustu.
Na zdjęciu widać oba współpracujące elementy w nowym wykonaniu oraz porównanie z oryginałem.

ImageImageImage

I jeszcze dodatek:
Oprócz dwóch wymienionych wyżej przyczyn uszkodzenia połączenia wielowypustowego, jest jeszcze trzecia przyczyna wspomagająca powstawanie korozji. To łożysko podpory. Gumowe gniazdo, w którym umieszczone jest łożysko ulega z czasem rozwarstwieniu, umożliwiając wzdłużny ruch wałka podpory. Ruch ten umożliwia niejako "pompowanie" wody do wnętrza wielowypustu.
Image
Tę wadę można usunąć mocując łożysko w gnieździe pozbawionym gumowego amortyzatora. Tak, jak w autach innych producentów.


Link do wątku w FAQ na niemieckim forum T5: [Austausch der Antriebswelle rechts]
Image
http://www.t5-board.de/board/t5-downloa ... echts.html
Dokumentacja fotograficzna ze zdjęciami (plik PDF 1,1MB) do pobrania: Austausch der Antriebswelle rechts (wrzuciłem na Rapidshare, bo bez rejestracji na t5-board.de nie można pobierać plików z forum).

_________________
Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof.
VW T5 2.5TDI '03 Long 130KM
VW Passat Variant B4 1.9TDI '95 90KM


Ostatnio edytowany przez 12groszy, Sob 01 Sty, 2011 16:31, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 17:10 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3289
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
Browarek dla kolegi za zebranie informacji :grin:

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 15' zimowe i 16'C letnie (na jeden sezon), oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 31 Gru, 2010 17:18 
Offline
Sponsor 2013

Rejestracja: Śro 21 Lis, 2007 15:25
Posty: 5433
Miejscowość: Mazowieckie,Temporary-GB
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 191 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy
Samochód: Silny jak kon
Silnik: Lubi paliwko z Orlen
Dobrze ze to ktos dorabia.
Ale lipe fabryka zrobila. :/

_________________
Sprzedam silnik 2,4D i caly osprzet napedowy do Vw T4.
Oraz 4 felgi z oponami Barum, gumy jak nowe.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Sob 01 Sty, 2011 13:28 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3289
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
peters napisał(a):
Dobrze ze to ktos dorabia.
Ale lipe fabryka zrobila. :/

bo ekonomiści budują samochody nie inżynierowie...

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 15' zimowe i 16'C letnie (na jeden sezon), oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Sob 01 Sty, 2011 14:33 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 26 Lis, 2008 20:42
Posty: 1067
Miejscowość: Obniżenie Górnej Warty, zDolny Śląsk
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 49 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
Samochód: te5
Silnik: na ropę
TDI syncro napisał(a):
peters napisał(a):
Dobrze ze to ktos dorabia.
Ale lipe fabryka zrobila. :/

bo ekonomiści budują samochody nie inżynierowie...


Na życzenie klientów wszystko.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group