Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Pon 17 Cze, 2013 20:25

Obecny czas: Pon 17 Cze, 2013 20:25
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 18:49 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 07 Mar, 2013 13:21
Posty: 2
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie :)

Szukam niedużego gabarytowo dostawczaka o ładowności ok 1 tony. Nie potrzebuję typowego dużego busa w rodzaju np Sprintera, ponieważ wożę albo stosunkowo niewielkie gabarytowo, za to ciężkie ładunki (np 1 paleta 120x120 z 4 beczkami oleju, czy 1 europaleta adblue - ponad 800 kg), albo jakieś pierze w kartonach które można by bez problemu przewieźć zwykłym kombiakiem. Czasami auto miało by pociągnąć drugie tyle ładunku na przyczepie. Potrzebuję przestrzeni ładunkowej na 2 europalety (byle by weszły między nadkola na szerokość) i ładowności ok 1000 kg (chociaż jak będzie więcej to się nie obrażę) + co najmniej drugie tyle na haku i tylnych drzwi dwuskrzydłowych (możliwy załadunek sztaplarką). Zależy mi na tym, żeby auto było jak najbardziej ekonomiczne, i żeby komfort nie przypominał ruskiego czołgu. Do wydania mam ok 40 000 zł.
Teoretycznie to warunki spełnia nowe Doblo (ładowność 1000 kg, 123 cm między nadkolami), tylko obawiam się jak to auto zniesie tyranie z takimi ładunkami (no i pewnie musiał bym trochę dołożyć, ale to jeszcze da się przeskoczyć).
Scudo i francuskie bliźniaki - niby parametry na papierze ok, ale z tego co wyczytałem to raczej nie są auta do ciężkiej roboty (i wcale nie chodzi mi tu o przeładowywanie, tylko zwykłe wykorzystywanie ładowności w okolicach maksymalnej) - pękanie blach itp
T5 - da się kupić przyzwoity egzemplarz za te pieniądze? Niskim spalaniem też chyba nie grzeszy?
Może Trafic/Vivaro? Wydaje się ok, poza tym sporo tego i jest z czego wybierać
Albo może Vito (tylko z tego co widzę ciężko o drzwi z tyłu zamiast klapy)?

O autach w rodzaju Sprintera, LT czy Mastera raczej nie myślę - za duże i za dużo palą. Poza tym jeździłem parę lat busem na międzynarodówce gdzie takie auta królują i znam realia - nie chcę styranego rzęcha z milionowym lub większym przebiegiem.
Pomóżcie bo już mi się zwoje przegrzewają od tego myślenia i czytania. Co radzicie wybrać?


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 19:49 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
T5 lub T4 długi z silnikiem 2.5 tdi
Bruner napisał(a):
Niskim spalaniem też chyba nie grzeszy?

Spalanie w T4 koło 7-8L w T5 8-9L nie jest źle.
Przy lekkiej nodze można jeszcze 1L zaoszczędzić.
Za 40 da się kupić fajnego blaszaka nie za starego.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 21:03 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009 00:15
Posty: 45
Miejscowość: Konin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Samochód: Fiat Ducato
Silnik: 2.8 JTD
Ja bym wybrał trafica lub ewentualnie T5 chociaż na tego drugiego trochę narzekają zresztą jak na wszystkie nowe auta ale w silniku 1.9 TDI ponoć jeszcze jest do zniesienia. Doblo jest trochę za małe a ładowność 1000kg sprawdzi się pewnie bardziej na papierze niz w teorii. Auta typu Doblo fajnie sprawują sie przy ładunkach mniej więcej do 600kg wtedy jedzie się pewnie i przyjemnie a auto nie siedzi. Pozatym z tego co wiem to Doblo nie ma 2 ton na haku. Po trzecie to szerokość między nadkolami 123cm tak jak piszesz w praktyce oznacza że paleta wchodzi na styk a nie sądzę że podczas załadunku ktoś w pośpiechu raz drugi nie uderzy Ci paletą w nadkola :)po paru latach eksploatacji pewnie będą w opłakanym stanie a celowanie w lukę między nimi paletą ważącą 800kg jest niepraktyczne. Szukaj czegoś większego. Masz zapas ładowności i miejsca a silniki 1.9 - 2.0 w busach tej wielkości przy normalnych prędkościach nie palą dużo więcej od osobówek


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 21:19 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3240
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
T5 2.5TDI masz 2.5T na haku na pake terz wrzucisz-a trafic jest be-poszukaj opini na forum ;)

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 14' zimowe i 15'C letnie, oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 21:21 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
Tylko nie 1.9 TDI silnik z Golfa w busie to męczarnia, tym bardziej, że przyczepę chcesz ciągnąć.
2.5 to silnik nie do zajechania 130KM i 174KM. Popsuje się wiele rzeczy w T5, ale na pewno nie silnik.
Prędzej się skrzynia rozleci, lub pół ośka ukręci.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 07 Mar, 2013 21:26 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009 00:15
Posty: 45
Miejscowość: Konin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Samochód: Fiat Ducato
Silnik: 2.8 JTD
Racja :)T4 z tych wszystkich aut będzie zdecydowanie najmniej awaryjne ale żeby kupić w dobrym stanie będziesz musiał niestety przepłacić. Na pocieszenie zostaje jednak fakt że przynajmniej powinno Ci bezawaryjnie służyć


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 10:37 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Paź, 2010 19:29
Posty: 806
Miejscowość: łódzkie
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Samochód: Dostawczy
Silnik: Turbo Diesel
fast napisał(a):
Tylko nie 1.9 TDI silnik z Golfa w busie to męczarnia, tym bardziej, że przyczepę chcesz ciągnąć.


Chyba 1,9 TD, 1,9TDI to chyba jakieś samoróbki

_________________
Rozkodowywanie Vin-ów Citroen, info na PW

OPAKOWANIA TEKTUROWE PRODUCENT, info PW


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 11:56 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
nokla napisał(a):
fast napisał(a):
Tylko nie 1.9 TDI silnik z Golfa w busie to męczarnia, tym bardziej, że przyczepę chcesz ciągnąć.


Chyba 1,9 TD, 1,9TDI to chyba jakieś samoróbki

Nie xD
Nie słyszałeś o Golfie 1.9 tdi ? Nie mówiąc o Passacie

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 12:37 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 07 Mar, 2013 13:21
Posty: 2
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale mam jeszcze kilka pytań :)
Na prawdę przy budżecie ok 40 000 warto jeszcze myśleć o T4 jako o aucie do roboty? Te auta mają ponad 10 lat, a ja chcę pojeździć następne 3-4, dla tego nie brałem ich pod uwagę. Do tego wszystkie egzemplarze które znam to właściwie jeżdżące zwłoki zarżnięte na budowach itp.
W takim razie od jakiego mniejwięcej pułapu zaczynają się ceny godnych uwagi blaszaków T5 z 2.5 pod maską?
Jeśli zdecydował bym się na T5 to lepiej szukać wersji 130 czy 174 konnej? Na osiągach mi nie zależy, to ma być niezawodne i w miarę możliwości tanie w eksploatacji auto do roboty, jadąc z przyczepą i ładunkiem i tak nie poszaleję, a do wściekania się mam osobówkę. Jakie są różnice w spalaniu między tymi silnikami? Który mniej awaryjny? Słyszałem, że w mocniejszej wersji często nie wytrzymują skrzynie?
130 koni poradzi sobie z ładunkiem i przyczepką, czy jednak upierać się przy 174km? Jeździłem 130 konnym Sprinterem i dawał radę chociaż bywał regularnie przeładowywany (ale nie ciągałem nim przyczepy), więc w mniejszym i lżejszym T5 taki silnik chyba powinien wystarczyć?
Mocniejsza wersja ma większą ładowność albo może ciągnąć cięższą przyczepę, czy w papierach jest to samo?
Czyli krótko: jeśli T5 za 40 (może z niewielką górką) tys to z którym silnikiem?

Co z Trafikiem/Vivaro,? Rzeczywiście T5 tak deklasuje te auta? Szczerze mówiąc to wcześniej byłem nastawiony właśnie na Trafica.
Słyszałem że Vivaro mimo że bliźniacza konstrukcja to jednak jest gorszy (mniej trwały), prawda to?


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 13:02 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
Za 40 kupisz całkiem przyzwoite T5 z 2007-8r
Silniki jeden i drugi są dobre, więc jak się trafi zadbany, nie ma co patrzeć ile ma KM.
Fajnie jak by miał z dwóch stron rozsuwane drzwi, to ułatwia załadunek.
Na przykład jak ten.
http://allegro.pl/vw-t5-transporter-lon ... 36075.html
Brakuje mu tylko z tyłu skrzydłowych drzwi.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 13:52 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Paź, 2010 19:29
Posty: 806
Miejscowość: łódzkie
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Samochód: Dostawczy
Silnik: Turbo Diesel
Słyszałem, sam miałem 1,9TD z 99r i większość tych niby TDI na otoszroto co mają foto silnika mają ten motor co miałem w swoim czyli TD. Minimalna cena przy T4 to 20.000zł. Przy twoim budżecie rozejrzał bym się za czymś świeższym. Rozważył bym sprintera krótki/niski, w takiej konfiguracji spełni Twoje oczekiwania. Nie jest też pogromcą tras międzynarodowych bo jest raczej za mały :wink:

_________________
Rozkodowywanie Vin-ów Citroen, info na PW

OPAKOWANIA TEKTUROWE PRODUCENT, info PW


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 15:21 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
Poczynając od Golfa MKIV i V to był podstawowy diesel.
VI i VII były już 2L TDI i doszedł 1.6 TDI

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 15:53 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Paź, 2010 19:29
Posty: 806
Miejscowość: łódzkie
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Samochód: Dostawczy
Silnik: Turbo Diesel
Znam historię diesli w vw, pisząc o 1,9 td a nie tdi mam na myśli T4, w T5 owszem taki motor występował. Jeśli cały czas pisałeś o T5 to źle zinterpretowałem poprzednie posty myśląc, że piszesz o T4 :wink:

_________________
Rozkodowywanie Vin-ów Citroen, info na PW

OPAKOWANIA TEKTUROWE PRODUCENT, info PW


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 16:02 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4349
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 57 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Samochód: VITO 122 cdi VW B6
Silnik: V6 224KM TDI 171KM
nokla napisał(a):
Znam historię diesli w vw, pisząc o 1,9 td a nie tdi mam na myśli T4, w T5 owszem taki motor występował. Jeśli cały czas pisałeś o T5 to źle zinterpretowałem poprzednie posty myśląc, że piszesz o T4 :wink:

Ok nie ma problemu, nieporozumienie :wink:

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Jaki nieduży dostawczak?
PostWysłany: Pią 08 Mar, 2013 21:08 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3240
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
Uwierz mi 130KM z 2T na haku potrafi zadziwić niejedną osobówke :Pi jak pisałem ma 2.5T na haku więc Ci starczy ;)skrzynia jest 6G więc spokojnie sobie poradzi :)

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 14' zimowe i 15'C letnie, oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group