[ T4] wspomaganie wyje (pytanie o płyn)

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

[ T4] wspomaganie wyje (pytanie o płyn)

Post autor: -pawlo111 » śr 10 gru, 2008 23:26

Kupiłem kilka dni temu t4 właśnie. Problem jest taki że wyje wspomaganie pod czas kręcenia w miejscu itd.
Podobno pompa była wymieniana.
Po pompie nie widać żeby były wycieki a wyje. Wspomaganie działa.
Płyn chcę wymienić bo znalazłem w aucie jakieś uszczelniacze co się dolewa do pompy wspomagania. Myślę że poprzedni właściciel coś dolał.

Ale co lepsze oczytałem się tych waszych postów o wspomaganiu w T4 i piszecie żeby lać zielony płyn.

U mnie w t4 z 1992 roku w silniku 2,4 jest zalany czerwony i ma czerwony korek też.
Kupiłem już zielony ale mogę jeszcze oddać. Co lać :?: :?: :?: :?:
pomoże coś :?: :?: :?:
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » śr 10 gru, 2008 23:41

U mnie też wyło podczas kręcenia w miejscu i przy max skręcie. Przy wymianie pompy wody mechanik wymienił pasek na pompe wspomagania, napiąłgo i problem z odgłosem wspomagania ustąpił.

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

Post autor: -pawlo111 » czw 11 gru, 2008 00:12

Pasek sprawdzałem i napięcie też. Wygląda na prawie nówkę...
A kolumna ma coś do tego? maglownica?
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » czw 11 gru, 2008 00:43

moze miec,ale na 99% szukaj drugiej pompy :!:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

kart
Stary wyjadacz
Posty: 460
Rejestracja: wt 04 gru, 2007 19:09

Post autor: kart » czw 11 gru, 2008 02:13

-pawlo111 pisze:Podobno pompa była wymieniana.
To może i prawda ale może była wymieniana na używana ze szrotu co stało 10 lat pod chmurką :mrgreen: Jak wyje mocno to już jest jej agonia. Wcale nie musi mieć żadnych wycieków żeby była niesprawna. Nowa pompa to 200zł i masz spokój. Płyn to w sumie sprawa drugorzędna ja mam zielony oryginalny. Czerwony też miałem i działało.
Poszukaj na forum jest dużo tematów o wspomaganiu (ostatnio w modzie :mrgreen: ).

stefany
Stary wyjadacz
Posty: 1258
Rejestracja: czw 01 lut, 2007 15:04

Post autor: stefany » czw 11 gru, 2008 08:05

Problem jest taki że wyje wspomaganie pod czas kręcenia w miejscu
pompa do wymiany ;D
wymieniaj za wczasu bo moze byc zle.
w volvo wyla , tak jezdzone przez 3 mc i wkoncu stanela w miejscu ze az pasek spalila.
www.jeden-procent-podatku.xt.pl

wojjan
Sponsor 2012 2013
Posty: 846
Rejestracja: śr 02 sie, 2006 22:38

Post autor: wojjan » czw 11 gru, 2008 10:29

-pawlo111 pisze:Problem jest taki że wyje wspomaganie pod czas kręcenia w miejscu itd.
U mnie też wyje i to już 2 rok :grin: Nigdzie nie cieknie tylko wyje, to typowa usterka vw. Lekarstwo - nowa pompa lub głośne radio :mrgreen: Ja puki nie cieknie nie wymieniam, bo prócz wycia wspomaganie chodzi bez zastrzeżeń.
Moderator

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

Post autor: -pawlo111 » czw 11 gru, 2008 12:03

więc za pompa się pomału rozglądam. Tylko nie wiem co z płynem robić. Aktualnie jest czerwony płyn i czerwony korek. Korki maja coś do tego który lać? czy wlać mu zielonego?
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

kart
Stary wyjadacz
Posty: 460
Rejestracja: wt 04 gru, 2007 19:09

Post autor: kart » czw 11 gru, 2008 14:07

Jak masz zielony to lej zielony(najlepiej oryginał albo FEBI - to dokładnie to samo tylko inna etykieta). Mi w ASO powiedzieli że zielony do wszystkich VW pasi i innego nie używają. Z kolei inni jeżdżą na czerwonym i też wszystko działa.

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » czw 11 gru, 2008 16:16

przewaznie pompa wyje na skrecie w skrajne punkty kierownicy bo jest najwieksze cisnienie w ukladzie...
ja jezdzilem tak dopoki nie kupile drugiej, w serwisie chcieli kolo tys.zl.ja do motoru 2,4 D kupilem od jakiegos passata na gieldzie w poznaniu.chodzi nie tak zle ale moglaby lepiej,nie wyje ale slabo tloczy,bo powinno sie lzej krecic kierownica...
jest na to jakas rada :?:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

kart
Stary wyjadacz
Posty: 460
Rejestracja: wt 04 gru, 2007 19:09

Post autor: kart » czw 11 gru, 2008 17:21

peters pisze:jest na to jakas rada :?:
Ja kupiłem nowa za 200 na allegro i działa elegancko i cicho.

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » czw 11 gru, 2008 17:38

a dalem tyle za uzywana ,dobre
jest duzo zamiennikow tych pomp tak mi mowili w sklepie....grunt aby pracowaly :!:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

jedrek

Post autor: jedrek » czw 11 gru, 2008 19:08

miedzy czerwonym a zielonym plynem jest roznica i to spora dlatego sa oznaczenia na zbiorniczkach w postaci kolorow - to chyba dla osob ktore slabo czytaja
- czerwony korek to czerwony ATF
- zielony korek to syntetyk - zielony lub zolty czy jaki tam, nawet czerwony widzialem
a jak wyje to trzeba pompe, u mnie tez wyje przy mocnym skrecie, pomogla wymiana plynu ale na krotko bo znowu wyje i to bedzie nastepne co wymienie w mojej maszynie

wilu
Sponsor 2012
Posty: 484
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 11:35

Post autor: wilu » czw 11 gru, 2008 20:08

Ja jak kupiłem swojego 2 miechy temu to wyło że silnika nie było słychać , płyn był koloru szaro brązowego zmieniłem na zielony febi dodatkowo ok 0.5 l zużyłem do przepłukania układu i teraz nawet przy max skręcie prawie pompy nie słuchac jak by jej nie było , wpomaganie chodzi elegancko , korek czarny :583:

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » sob 13 gru, 2008 22:40

hjeniu napisał/a:
noooo zieloy jest zielony
a zwykly ATF jest czerwony



wszystko dobrze tylko z biegem czasu plyny traca kolor i szukaj dziury w calym,to nie jest takie proste u mnie maja kolor szary :?: :?: :?:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”