prosze o rade z olejem do 2,5 TDi

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

jesper74

prosze o rade z olejem do 2,5 TDi

Post autor: jesper74 » pn 22 cze, 2009 16:19

witam wszystkich serdecznie
jestem posiadaczem vw t5 z 2004 roku.auto serwisowalem do 120 trys teraz ma 143 tys i przymierzam sie do zmiany oleju.zalecany castrol syntetyk edge w ilosci 7,7 litra.w serwisie zmieniali mi co okolo 30 tys i nie wiem czy mi zaprogramowali komputer na 150 tys i zmiana ,czy moze juz powinienem przymierzac sie do zmiany?
serdecznie dziekuje za wszystkie porady

sebcio
Młodszy Bus-forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 20:31

Post autor: sebcio » pn 22 cze, 2009 16:23

Powered by CompSport

jesper74

Post autor: jesper74 » pn 22 cze, 2009 18:51

czy to tyle z tego tematu

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

Post autor: NIKA » pn 22 cze, 2009 19:16

Zmieniasz jak minął rok od ostatniej wymiany;

jeśli nie to czekaj cierpliwie, wiadomość wyświetli Ci się przy 147-148tys. /czyli około 2-3tys. przed wymianą/

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » pn 22 cze, 2009 19:52

A tak wogóle to ja zaleciłbym wymianę co 15 tyś max bo turbo lubi świeży olejek mimo że long live i zawsze wtedy filtr powietrza , nie zbiedniejesz a zaoszczędzisz na remoncie turbo :mrgreen:
Zielony kieroVWca

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

Post autor: NIKA » pn 22 cze, 2009 20:07

Oczywiście olej olejowi nie równy :wink: :razz: , ale to już inna para kaloszy :mrgreen:
Żybis pisze: mimo że long live
Nie wymyślił go Zenek z Bronkiem w garażu, więc...
Żybis pisze: bo turbo lubi świeży olejek
równie dobrze można by wymieniać po każdej dłuższej trasie, ale po co :?:

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » pn 22 cze, 2009 20:12

Np ople mają co 50 tyś wymianę - no nie mów że to dobre dla turbiny i silnika :wink:


Bzdura


rób jak chcesz :wink:
Zielony kieroVWca

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

Post autor: NIKA » pn 22 cze, 2009 20:23

Żybis pisze:ople
Jak nie muszę to ich nie zauważam :razz: :wink:

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » pn 22 cze, 2009 20:26

Ja wumieniam max co 15 tyś olej , filtr oleju i powietrza co by się nie działo a latam na full syntetyku na Mobilu 1 ESP Formula 5W-30

Twój wybór :wink:
Zielony kieroVWca

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

Post autor: NIKA » pn 22 cze, 2009 20:30

A :!: , jak Mobil - to rozumiem :grin:

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » pn 22 cze, 2009 20:33

A , jak Mobil - to rozumiem
No to ja nie łapię bo mobil to markowy i org i można na nim latać ale jak ktoś niby zaleje z beczki mobila w firmie gdzie wymieniają w dobrych cenach to niech nie liczy na cuda bo to niestety nie mobil a jakiś chłam , nie ma cudów.
Zielony kieroVWca

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

Post autor: NIKA » pn 22 cze, 2009 20:45

Na Mobilu jezdziłam jakieś 15 lat wstecz, oczywiście zgadzam się z Tobą: markowy i dobry, ale do naj... nie należy.

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » pn 22 cze, 2009 20:51

NIKA pisze:do naj... nie należy.
a jakie są naj ?
Zielony kieroVWca

pit373
Stary wyjadacz
Posty: 973
Rejestracja: pn 20 lis, 2006 22:22

Post autor: pit373 » pn 22 cze, 2009 20:54

Żybis pisze:a jakie są naj ?
naj są castrol. z olejem to jak z browarem, jeden lubi żubra inny warkę a inny raderbergera.
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem...
Big Bad and Black - Ram 2500
Ducato 2.3 2002
MB 512d '97
Jeep WJ 4.7 V8
BMW K1200R..respect
AUSA CH200

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » pn 22 cze, 2009 20:55

nie wiem o co sie tutaj rozchodzi..??
czy wymienić za wcześnie czy za późno??
czy 2-3 tkm przed wyświetleniem komunikatu czy 2-3tkm po nim.
Dla silnika nie ma to większego znaczenia.2-3 tysiace pojeździsz na starym oleju silnika nie zatrzesz.
to nie jest ciecz zaprogramowana na "tyle i tyle" km i ani km więcej.
psuj no.1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”