Układ wspomagania

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

Pupek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 29
Rejestracja: pn 09 paź, 2006 23:37

Układ wspomagania

Post autor: Pupek » wt 07 kwie, 2009 20:22

Znalazłem w książce że przy wymianie płynu w układzie wspomagania trzeba także wymienić filtr, ale nie wiem gdzie go szukać (silnik 2,4D). Ile płynu w chodzi do układu?
Za odpowiedź wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » wt 07 kwie, 2009 20:35

Pupek pisze:Znalazłem w książce że przy wymianie płynu w układzie wspomagania trzeba także wymienić filtr, ale nie wiem gdzie go szukać (silnik 2,4D).
tez sie z tym spotkalem i zglupialem mysle ze to pomylka w druku :mrgreen:
przeciez tam nie ma zadnego filtra a szkoda :!:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

hjeniu

Post autor: hjeniu » wt 07 kwie, 2009 20:42

nie ma takowego urzadzenia

Żybis
Stary wyjadacz
Posty: 2494
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 21:55

Post autor: Żybis » wt 07 kwie, 2009 20:44

Chyba że to sitko w zbiorniczku na pompie nazywają filtrem :lol:
Zielony kieroVWca

Pupek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 29
Rejestracja: pn 09 paź, 2006 23:37

Post autor: Pupek » wt 07 kwie, 2009 20:44

A ile płynu wchodzi do układu? I co ile wymiana tak owego?

wilu
Sponsor 2012
Posty: 484
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 11:35

Post autor: wilu » wt 07 kwie, 2009 21:48

Żybis pisze:Chyba że to sitko w zbiorniczku na pompie nazywają filtrem :lol:
dokładnie o nie chodzi jak sie przyjżeć to przez to sitko płyn jest filtrowany wiec można go nazwać filtrem , myśle ze dokłądne wymycie go załatwi sprawe .
Do wymiany starczy 1 l płynu
Vag Diagnostyka od 1990-2004 kontakt na Pw

Pupek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 29
Rejestracja: pn 09 paź, 2006 23:37

Post autor: Pupek » czw 09 kwie, 2009 19:43

Jaki kolor płynu zalać do wspomagania. Vw ma dwa kolory czerwony i zielony. Czy kolor nakrętki na zbiorniczku wskazuje kolor płynu jaki ma być?

sebcio
Młodszy Bus-forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 20:31

Post autor: sebcio » czw 09 kwie, 2009 19:47

Pupek pisze:Czy kolor nakrętki na zbiorniczku wskazuje kolor płynu jaki ma być?
Tak.
Powered by CompSport

TDISERVICE

Post autor: TDISERVICE » czw 09 kwie, 2009 20:11

sebcio pisze:Pupek napisał/a:
Czy kolor nakrętki na zbiorniczku wskazuje kolor płynu jaki ma być?

Tak.
kolor byl by ostania rzecza ktora kierowalbym sie przy wyborze parametrow oleju do ukladu wspomagania. Widzialem ATFy zielone rozowe i czerwone, kolor to barwnik, a charakterystyka oleum to rzecz druga.

neopapaj
Guru
Posty: 241
Rejestracja: pt 02 sty, 2009 16:18

Post autor: neopapaj » wt 14 kwie, 2009 21:16

TDISERVICE pisze:kolor byl by ostania rzecza ktora kierowalbym sie przy wyborze parametrow oleju do ukladu wspomagania. Widzialem ATFy zielone rozowe i czerwone, kolor to barwnik, a charakterystyka oleum to rzecz druga.
A jaki byś płyn polecił? Niedawno znajomy "magik" radził mi żebym przeszedł z zielonego na czerwony, że niby lepszy i teraz już większość aut jeździ na czerwonym.Czy miał rację?
http://chomikuj.pl/neopapaj

sierus
Prawie uzależniony
Posty: 134
Rejestracja: wt 26 sie, 2008 20:27

Post autor: sierus » wt 14 kwie, 2009 21:19

Ok, to podpinam się pod wątek aby nie zakładać kolejnego. Do 1996 w T4 przewody są nakręcane - tak jak w tej pompie: http://allegro.pl/item603402298_pompa_w ... akosc.html? 330 zł to właściwa cena? Na allegro większość po tyle chodzi. Pytanie wydaje się absurdalne ale z na Allegro pompy podciśnienia chodzą po 300 zł, a mechanik mówi mi, że to podejrzanie niska cena. Swoją drogą wystarczy zajrzeć na intercars.com.pl aby dojrzeć różnicę;)

Pytanie numer dwa: czy wymiana pompy jest bardzo skomplikowana? Zrobiłem przed chwilą rozrząd i bardzo u mnie cienko z kasą. Czy przy zakładaniu pompy wspomagania trzeba wykonać jakieś skomplikowane szpagaty?;) Dzisiaj to oglądałem i dostęp (2.4AAB) nie wygląda jakoś rewelacyjnie. Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
1999- TREK 6000 ;)
2007-2008 VW Vanagon L 1.6D
2008-2011 VW Transporter T4 2.4D

kraqsek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 15
Rejestracja: ndz 08 lis, 2009 16:12

Post autor: kraqsek » wt 10 lis, 2009 19:22

A ja mam pytanko. Ktorędy wylewa sie płyn z układu? (T4 2.4D z 94r.)
Jaką mam śrubke odkręcić? Czy trzeba zdjąć najniżej położony przewód od wspomagania?
Pomóżcie

Awatar użytkownika
raiders_2006
Stary wyjadacz
Posty: 922
Rejestracja: wt 14 paź, 2008 08:02

Post autor: raiders_2006 » czw 12 lis, 2009 14:29

kraqsek, odkręć któryś z przewodów-najlepiej powrót od maglownicy albo od pompy.
neopapaj pisze:Niedawno znajomy "magik" radził mi żebym przeszedł z zielonego na czerwony
:shock: niemiec powiedziałby Najn :!: Jak chcesz zajechać pompe w miesiąc to lej czerwony
Jeżdżę z głową!!! ... ale szybko lub odwrotnie Jeżdżę szybko,ale ... z głową!
http://www.taxiwladyslawowo.com
http://www.taxibustrojmiasto.pl

Caravan

Post autor: Caravan » pt 13 lis, 2009 20:46

Co do wymiany, to ja wyciągałem u siebie dużą strzykawą.

BTW, przypomniała mi się historia ze wspomaganiem :mrgreen:

Któregoś dnia, podczas skręcania w prawo, poczułem, że chyba skończył mi się abonament na wspomaganie. Po pewnym czasie wszystko wróciło do normy i znów mogłem w miarę płynnie kręcić kierownicą, ale postanowiłem nie bagatelizować sprawy i pojechałem do jednego znajomego magika, żeby sprawdził pompę. Myślałem, że to może zaworek, czy cuś. Jakież było moje zdziwienie, gdy zadzwonił do mnie i drżącym głosem powiedział, że chyba olej silnikowy miałem zalany do zbiornika wspomagania ;D

W każdym razie trzeba było wszystko wyciągnąć, zalać właściwym płynem, trochę pojeździć, coby sie układ przeczyścił, potem znowu wyciągnąć, i znowu zalać czystym płynem i dopiero za trzecim razem postanowiłem dać spokój.

Nie wiem, co było w tym zbiorniku, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby faktycznie w warsztacie, w którym auto robiłem (mechanic.pl - nie polecam) zalali wspomaganie olejem. Wiedziałbym, skąd im się wzięło na fakturze 6 litrów wymienionego oleju ;D

vwmaniak23
Bywalec
Posty: 54
Rejestracja: czw 22 paź, 2009 07:59

Post autor: vwmaniak23 » ndz 15 lis, 2009 17:51

Caravan, mechanic.pl slylszalem o tej firmie nawet reportarz byl na tvn turbo ze to oszusci ale np do 2.5tdi wchodzi 5,5litra oleju do silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”