czy to dobry olej do tego silnika ?

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

kart
Stary wyjadacz
Posty: 460
Rejestracja: wt 04 gru, 2007 19:09

Post autor: kart » wt 27 paź, 2009 15:00

pit373 pisze:A czym się różni taki olej od oleju do busów?
Np. tym ze sprzedają go w bańkach po 20 l, piątek nie widziałem :wink:
Na pewno nic się z silnikiem nie stanie od tego ale ja wole magnateca diesel bo na bank spełnia zalecaną normę VW.

OBI
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 33
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 19:43

Post autor: OBI » wt 27 paź, 2009 17:04

Castron enduron występuje też w 5L
http://www.allegro.pl/item793423116_ole ... 40_5l.html
Pytałem o ten olej bo polecili mi go w hurtowni, ma lepsze właściwości (np. jest na niższe temperatury a wiadomo idzie zima)
Masz problem z :566:
Bramy garażowe, segmentowe, przemysłowe. Automatyka
Może pomogę™.

pit373
Stary wyjadacz
Posty: 973
Rejestracja: pn 20 lis, 2006 22:22

Post autor: pit373 » wt 27 paź, 2009 20:06

kart pisze: Np. tym ze sprzedają go w bańkach po 20 l, piątek nie widziałem :wink:
nooo to jak sprzedają go w 20l to się nadaje tylko do tarpana. olej do t4 to się nadaje tylko z opakowań 5l. dobry argument.

[ Dodano: Wto 27 Paź, 2009 20:08 ]
OBI pisze:Castron enduron występuje też w 5L
http://www.allegro.pl/item793423116_ole ... 40_5l.html
Pytałem o ten olej bo polecili mi go w hurtowni, ma lepsze właściwości (np. jest na niższe temperatury a wiadomo idzie zima)
Drogi ten olej z alledrogo. Ja kupuje 20l kanister w hurtowni po ciut ponad 500 brutto i starcza mi na dwie wymiany oleju (do mb 512d wchodzi 10l) i jestem bardzo zadowolony.
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem...
Big Bad and Black - Ram 2500
Ducato 2.3 2002
MB 512d '97
Jeep WJ 4.7 V8
BMW K1200R..respect
AUSA CH200

dziobas
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 25
Rejestracja: pn 07 kwie, 2008 19:20

Post autor: dziobas » wt 27 paź, 2009 21:21

drogi #stefany1 a no widzisz skoro tema był tyle razy już poruszany a ludzie jakoś dalej dyskutują na ten temat to dlaczego go nie kontynuować a poza tym to jakoś nie znalazłem w innych tematach takich informacji o jakie prosliłem w swoim temacie tak ze nie zrozumiale było dla mnie dlaczego[/color] został usunięty ?? wiec założyłem na nowo
Ostatnio zmieniony śr 28 paź, 2009 16:17 przez dziobas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » wt 27 paź, 2009 21:44

dziobas pisze:nie zrozumiale bylo dla mie dlaczego zostal usuniety ??
Wiec czas aby poczytac regulamin.
Zapewne można bylo zapytać w istniejącym juz jakimś temacie o olejach.Powoli odchodzimy od zakładania wątków tematów juz istniejących.Lepiej 3 tematy dłuższe niż 20 o wszystkim i o niczym. :mrgreen:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

lizardking

Post autor: lizardking » wt 27 paź, 2009 21:55

Autor tematu pyta o różnice pomiędzy magnateciem a edge. Najważniejszą cechą bazy olejowej jest jej wskaźnik lepkości. Niestety im lepsza baza tym droższa. Castrol z ekonomicznych pobudek w sztuczny sposób "podrasował" kiepską bazę dodatkami poprawiającymi lepkość, tworząc magnateca i całą jego marketingową legendę o cudownych magnetycznych właściwościach. To zabieg przypominający montaż wielopunktowego wtrysku paliwa do ostatnich partii polonezów. Jeśli chodzi o Egde to jest to olej z nieco lepszej bazy ale w dalszym ciągu kiepskiej bo hydrokrakowanej /III grupa/. Reasumując Edge jest lepszym olejem od Magnateców ale to znacznie gorsze oleje od porównywalnych klasowo produktów Motula czy Mobila.

kart
Stary wyjadacz
Posty: 460
Rejestracja: wt 04 gru, 2007 19:09

Post autor: kart » wt 27 paź, 2009 23:33

pit373 pisze:nooo to jak sprzedają go w 20l to się nadaje tylko do tarpana. olej do t4 to się nadaje tylko z opakowań 5l. dobry argument.
Tego nie napisałem.
Ale Enduron nie spełnia specyfikacji VW 505 00 którą ma Magnatec diesel wiec dlatego do T4 wolę Magnateca. Jeżeli chodzi o Mercedesa o którym pisałeś to Enduron jest zgodny z MB Approval 228.51 a Magnatec z MB 229.1 (zródło strona Castrola). Nie mówię że ten Enduron jest zły ale osobiście bym go nie kupił. Zresztą każdy leje co chce. Ja leje Magnateca i Mobila do swoich samochodów ty możesz Endurona a inny Lotosa na przykład i też jeździ 8-)

jedrek

Post autor: jedrek » śr 28 paź, 2009 01:03

a ten olej nie jest przypadkiem do wolnoobrotowych diesli?? i do naszych busow sie normalnie nie nadaje :roll:

OBI
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 33
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 19:43

Post autor: OBI » śr 28 paź, 2009 10:44

Zadałem pytanie do działu technicznego Castrola

Czy ojej Castrol Enduron 10W-40 spełnia normę vw 505,00?
Dodam że dotyczy to VW Transportera T4 z silnikiem 2,5 TDI z 1998 roku.
Olej ten polecił mi sprzedawca firmy G..... z Rzeszowa współpracującej z wami.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedź:
Niestety Enduron nie posiada specyfikacji VW 505.00 więc nie powinien być stosowany do tych silników .
Olejem który może zostać zastosowany jest Magnatec Diesel 10W-40 lub produkty pełno syntetyczne jak EDGE Turbo Diesel 5W-40

pozdrawiam
Chejdys Grzegorz
Castrol Polska Sp. z o.o.

morał:
:idea: Trzeba zawsze samemu sprawdzić czy olej spełnia normy :idea:
Masz problem z :566:
Bramy garażowe, segmentowe, przemysłowe. Automatyka
Może pomogę™.

lizardking

Post autor: lizardking » śr 28 paź, 2009 14:04

OBI pisze: morał:
:idea: Trzeba zawsze samemu sprawdzić czy olej spełnia normy :idea:
;D

Lotos i Orlen też spełnia... a nawet Petrorumunia
Ostatnio zmieniony śr 28 paź, 2009 17:23 przez lizardking, łącznie zmieniany 1 raz.

OBI
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 33
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 19:43

Post autor: OBI » śr 28 paź, 2009 15:02

lizardking pisze:
OBI pisze: morał:
:idea: Trzeba zawsze samemu sprawdzić czy olej spełnia normy :idea:
;D

Lotos i Orlen też spełnia... a nawet Petrorumunia
W tym przypadku chodziło mi tylko o Castrola a nie jakieś wynalazki typu petrorumunia itp.
Ostatnio zmieniony śr 28 paź, 2009 17:23 przez OBI, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem z :566:
Bramy garażowe, segmentowe, przemysłowe. Automatyka
Może pomogę™.

dziobas
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 25
Rejestracja: pn 07 kwie, 2008 19:20

Post autor: dziobas » śr 28 paź, 2009 16:22

lizardking to co polecasz z tego motula albo mobila ??
Ostatnio zmieniony śr 28 paź, 2009 17:22 przez dziobas, łącznie zmieniany 2 razy.

lizardking

Post autor: lizardking » śr 28 paź, 2009 16:30

dziobas pisze: lizardking to co polecasz z tego motula albo mobila ??
wejdz na strone motula czy mobila i sa tam wyszukiwarki najwłaściwszego dla twojej motorowni ich produktu

rafał

Post autor: rafał » czw 29 paź, 2009 22:41

OBI pisze:Zadałem pytanie do działu technicznego Castrola

Czy ojej Castrol Enduron 10W-40 spełnia normę vw 505,00?
Dodam że dotyczy to VW Transportera T4 z silnikiem 2,5 TDI z 1998 roku.
Olej ten polecił mi sprzedawca firmy G..... z Rzeszowa współpracującej z wami.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedź:
Niestety Enduron nie posiada specyfikacji VW 505.00 więc nie powinien być stosowany do tych silników .
Olejem który może zostać zastosowany jest Magnatec Diesel 10W-40 lub produkty pełno syntetyczne jak EDGE Turbo Diesel 5W-40

pozdrawiam
Chejdys Grzegorz
Zapytaj Pana Grzegorza z Castrola co robi magnatec z filtrami oleju ( z reguły rozpuszcza je, i ile Castrol wydał kasy na reklamę)
Sugerowanie się norma 505.00 czy jakakolwiek inną z VW nie ma sensu , teraz wypuszcza jedna firma olej który jest do wolnoobrotowych diesli , traktorów , benzyniaków i motorów
Castrol Polska Sp. z o.o.

:idea: Trzeba zawsze samemu sprawdzić czy olej spełnia normy :idea:

Tylko po co?

OBI
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 33
Rejestracja: śr 12 gru, 2007 19:43

Post autor: OBI » pt 30 paź, 2009 00:19

Musze cos sprostować.
Pytałem konkretnie o Enduron, który to polecił mi sprzedawca firmy G.... z Rzeszowa partnera handlowego Castrola. Enduron tak jak pisze sie nie nadaje i o to chodziło mi z tą normą.
A co do magnateca też nie polecam.
WG mnie najlepiej Motul 4100 10W-40 jak ktoś używa półsyntetykai trzyma autko pod chmurką. Temp. płynięcia -36 C, co daje łatwiejszy rozruch zimą.
Masz problem z :566:
Bramy garażowe, segmentowe, przemysłowe. Automatyka
Może pomogę™.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”