VW T4 2,4D [AAB] SKRZYNIA - Olej

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

kenti1
Stary wyjadacz
Posty: 401
Rejestracja: śr 24 maja, 2006 12:10

Post autor: kenti1 » pn 22 gru, 2008 21:43

Andrzej_P pisze:
kenti1 pisze:
-pawlo111 pisze:a co ci się w skrzyni ma rozszczelnić heeeeee? tłok nie wypadnie :grin:
te oleje się nie tolerują --po zlaniu efa powinien trochę przepłukać skrzynie zalewając 75W90--pojeżdzić trochę i zlać---nalać nowego i będzie poprawa znaczna---
CO do 2-ego biegu i wstecznego to lewarek bym na nowo zgrał ze skrzynia
, moja teze opieram na kłopocie z wybijaniem biegu---ale być może to wina suchego mechanizmu.......zacznij od mniej kosztownych rzeczy---a olej mimo to zmień.
czekam na informacje od Ciebie co zrobiłeś i jaki jest tego efekt.....
Ile wystarczy przejechać, zeby ją przepłukać?
Jak mam zgrać lewarek ze skrzynią? - gdzie to się reguluje?
kilkdziesiąt kilometrów powinno starczyć--żeby olej sie zagrzał i troche polatał w skrzyni i wymył tamtego.
wbij wsteczy-wcześniej rozłączając dżwignię ze skrzynia i ręcznie w skrzyni wbij wsteczny --potem zepnij razem cały mechanizm.....

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » pn 22 gru, 2008 23:53

kenti1 pisze:kilkdziesiąt kilometrów powinno starczyć--żeby olej sie zagrzał i troche polatał w skrzyni i wymył tamtego.
wbij wsteczy-wcześniej rozłączając dżwignię ze skrzynia i ręcznie w skrzyni wbij wsteczny --potem zepnij razem cały mechanizm.....
Aha - takie coś. Myśle, że to większego efektu nie da, bo po nie całym kilometrze jazda jest ok - biegi wszystkie łącznie z wstecznym i 2'ką chodzą ok. Najgorzej jest przy pierwszym ruszeniu. Ze wstecznego zawsze ruszam z pod domu ok 10m i wybić jest do bani, ale po np 500m tego problemu już nie ma.

Pomyśle początkiem nowego roku co z tym olejem, może jakoś przeboleje i zostane przy tym - troche szkoda 3 litrów, żeby na samo przepłukanie dawać. Tylko teraz pytanie czy skrzynia to przeboleje :?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

kenti1
Stary wyjadacz
Posty: 401
Rejestracja: śr 24 maja, 2006 12:10

Post autor: kenti1 » wt 23 gru, 2008 09:54

Andrzej_P pisze:
kenti1 pisze:kilkdziesiąt kilometrów powinno starczyć--żeby olej sie zagrzał i troche polatał w skrzyni i wymył tamtego.
wbij wsteczy-wcześniej rozłączając dżwignię ze skrzynia i ręcznie w skrzyni wbij wsteczny --potem zepnij razem cały mechanizm.....
Aha - takie coś. Myśle, że to większego efektu nie da, bo po nie całym kilometrze jazda jest ok - biegi wszystkie łącznie z wstecznym i 2'ką chodzą ok. Najgorzej jest przy pierwszym ruszeniu. Ze wstecznego zawsze ruszam z pod domu ok 10m i wybić jest do bani, ale po np 500m tego problemu już nie ma.

Pomyśle początkiem nowego roku co z tym olejem, może jakoś przeboleje i zostane przy tym - trochę szkoda 3 litrów, żeby na samo przepłukanie dawać. Tylko teraz pytanie czy skrzynia to przeboleje :?
A kto powiedział żeby płukać 3 litrami !!!! wlej 1 ltr i pojeździj trochę
synchronizatory prędzej tego nie wytrzymają oleju

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » wt 23 gru, 2008 14:33

kenti1 pisze:A kto powiedział żeby płukać 3 litrami !!!! wlej 1 ltr i pojeździj trochę
synchronizatory prędzej tego nie wytrzymają oleju
Aż mnie ciarki przeszły - to tak można - nic się nie stanie?
Racja - wole już wydac na ten olej, a potem go stracić niż skrzynie zajechać i żałować nie kilkadziesiat złotych a kilkaset stów.
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » wt 23 gru, 2008 17:33

co oni wypisują???

nic sie nie stanie jeżeli wlałeś zamiast syntetycznego mineralny.
odwrotne wlanie - to poleca synchronizatory, gdyż są wykonane ze stopów i za rzadki olej spowoduje że się zatrą.

ja mam hipola wlanego i jeżdżę. Sprawdzę jak będe na miejscu jaki gatunek.
i nie wlewaj pełnego syntetyka do starej skrzyni bo wtedy, może się rozlecieć.
psuj no.1

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » wt 23 gru, 2008 18:14

majsterus. Dzięki, że mnie przychamowałeś z tą decyzją, powiec mi jeszcze jedno - gdy olej jest zbyt gęsty czy moze się coś stać, czy skrzyni sobie poradzi z takim menkamentem?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » wt 23 gru, 2008 18:28

poza ciężko wchodzącymi biegami to nic ;D

mi też drugi bieg na zimnym motorze haczy - znalazłem rozwiązanie - nie jeżdżę zimą :lol2:

tak poważnie wymienić trzeba cały kompletne zębatki drugiego biegu. i dzwoniąca piątkę.
psuj no.1

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » wt 23 gru, 2008 19:31

U mnie nie dzwoni - u mnie szumi, ale tez mam na to rade, albo odpuścić troszke gaz, albo dodać troche mocniej, bo szumi tylko po środku --- też nie wiem na bank czy szumi skrzynia, ale chyba to ona.

Z 2'ką sprawa załatwiona, a ze wstecznym? - wybić ciężko, ale tylko na zimnym - też cały do wymiany, czy jakoś da się łagodniej to posprzątać?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » wt 23 gru, 2008 20:22

szumi, bo są wytrzaskane przesuwki na kołach zębatych. Też to mam ;D Jak odpalę i dodam gazu zaczyna szumieć i dzwonić dopóki olej sie nie rozejdzie po kołach zębatych.
Jedyna rada rozbiórka i wymiana luźnych elementów - czyli sprężynki i przesuwki i synchronizatory z kołem - cały komplet danego biegu.
Te elementy muszą być nowe, gdyż używki to szmelc.
psuj no.1

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » wt 23 gru, 2008 23:40

majsterus pisze:szumi, bo są wytrzaskane przesuwki na kołach zębatych. Też to mam ;D Jak odpalę i dodam gazu zaczyna szumieć i dzwonić dopóki olej sie nie rozejdzie po kołach zębatych.
Jedyna rada rozbiórka i wymiana luźnych elementów - czyli sprężynki i przesuwki i synchronizatory z kołem - cały komplet danego biegu.
Te elementy muszą być nowe, gdyż używki to szmelc.
Ale u mnie nawet jak sie zagrzeje to szumi.
Jade np na 3 biegu przyśpieszam i szumi, odpuszcze gaz, albo dodam troche mocniej (ale tak mocniej) - przestaje.
Jeszcze w jesieni na zimnym nie szumiało, tylko jak się zagrzał, teraz na to nie zwracam uwagi, to nie wiem jak jest na zimnym, czy szumi czy nie.

Na samym początku myślałem, że szumi docisk, albo łożysko oporowe sprzęgła, bo jak jechałem i szumiało (tylko na prostej), jak liznołem troche sprzęgła to przestawało.

MAJSTERUS - ile może kosztować remont skrzyni (same podstawowe rzeczy - czyli to co jest najważniejsze) - koszt samych częśći?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » śr 24 gru, 2008 13:31

nie wiem.....
koszt samej przesuwki do ducato 5 bieg to 630zł!!!!
więc.....
jeszcze swojej skrzyni nie rozbieralem ;D ....
psuj no.1

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » sob 27 gru, 2008 18:46

widze ze niektorzy swoje wypowiedzi na forum traktuja jak zabawe...
a malo doswiadczonym robia wode z mozgu...
dlatego wszystkich zachecam do czekania az sie wszyscy wypowiedza przewaznia starszyzna :!:

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 19:01 ]
a olej do skrzyni polecam ten:

[ external image ]

[ Dodano: Czw 01 Sty, 2009 18:14 ]
zdjecia byly zrobione bokiem ale ktos je poprawil.dzieki serdeczne ;D
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

duch1ab
Uzależniony
Posty: 164
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 19:15

Post autor: duch1ab » wt 12 maja, 2009 17:53

witam nie zakładam nowego tematu bo po co. Jako ze ostatnimi czasy troszkę z przegubu pociekło olejem przymierzam się do sprawdzenia stanu oleju w skrzyni biegów. I mam pytanie jaki olej zakupić to ze 75w90 to wiem już ale jakiej firmy... :shock: i ewentualnie czy mogę tak dolać czy wymienić już cały olej w skrzyni ? jaki był lany wcześniej nie mam pojęcia .
hmm... ^^

kenti1
Stary wyjadacz
Posty: 401
Rejestracja: śr 24 maja, 2006 12:10

Post autor: kenti1 » śr 13 maja, 2009 07:37

duch1ab pisze:witam nie zakładam nowego tematu bo po co. Jako ze ostatnimi czasy troszkę z przegubu pociekło olejem przymierzam się do sprawdzenia stanu oleju w skrzyni biegów. I mam pytanie jaki olej zakupić to ze 75w90 to wiem już ale jakiej firmy... :shock: i ewentualnie czy mogę tak dolać czy wymienić już cały olej w skrzyni ? jaki był lany wcześniej nie mam pojęcia .
Ja zalałem Castrola o tych parametrach...wymieniam zawsze cały jak nie wiem co mam w skrzyni.

peter7801

Post autor: peter7801 » czw 14 maja, 2009 21:02

a ja mam zalany orginalnym olejem zakupionym w serwisie VW 30 zł za 1 litr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”