VW T4 2,4D [AAB] SKRZYNIA - Olej

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

VW T4 2,4D [AAB] SKRZYNIA - Olej

Post autor: Andrzej_P » sob 20 gru, 2008 14:15

WITAM

Ok pół roku temu zmieniałem olej w skrzyni (poprzedni był troche przepracowany). Po zmianie było wszystko ok, do momentu, kiedy zrobiło się zimno.

Na dzień dobry ciężko było wyrzucić wsteczny i wbić 2, teraz z 2 jest coraz gorzej, bo troche zimniej.

Cały problem trwa do zagrzania silnika, kiedy olej w skrzyni robi się bardziej rzadki.

Olej jaki wlewałem to ELF TRANSELF B 80W/90 GL-5.

Mam pytanie, czy to nie jest za gęsty olej? Może sie okazać, że na takim gęstym oleju zajade skrzynie?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

Post autor: -pawlo111 » sob 20 gru, 2008 14:18

musisz zalać takim olejem jaki ma t4 do tej skrzyni w specyfikacji i przejdzie.

Specjalny olej przekładniowy VW G50 SAE 75W-90
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » sob 20 gru, 2008 16:37

75W/90 dużo się nie różni od 80W/90. Mam troche dojeżdzoną skrzynke, czy zmiana oleju z tego, co mam na zalecany przez producenta da dużą różnice.

Nie wiem czy jest sens ładować kase w coś, co może nie przynieść pełnego efektu. Czy na zbyt gęstym oleju jest możliwość zajechania skrzyni?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

kenti1
Stary wyjadacz
Posty: 401
Rejestracja: śr 24 maja, 2006 12:10

Post autor: kenti1 » sob 20 gru, 2008 17:12

Andrzej_P pisze:75W/90 dużo się nie różni od 80W/90. Mam troche dojeżdzoną skrzynke, czy zmiana oleju z tego, co mam na zalecany przez producenta da dużą różnice.

Nie wiem czy jest sens ładować kase w coś, co może nie przynieść pełnego efektu. Czy na zbyt gęstym oleju jest możliwość zajechania skrzyni?
Już niedługo będziesz się zastanawiał gdzie kupić SKRZYNIĘ . :grin:
A olej będzie tylko dodatkiem do procesu naprawy :grin: i problem się rozwiąże oraz Dylemat--- kupić ?? :roll: a może nie kupić :shock:

[ Dodano: Sob 20 Gru, 2008 17:16 ]
-pawlo111 pisze:musisz zalać takim olejem jaki ma t4 do tej skrzyni w specyfikacji i przejdzie.

Specjalny olej przekładniowy VW G50 SAE 75W-90
to syntetyk
A twój minerał --ale pewien nie jestem
w olejach skrzyniowych to duuużżżaa różnica
Ten X na aucie oznacza --do kasacji :jupi: POZDRO :lol2:

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » sob 20 gru, 2008 20:02

Wiem, że nie wymienia się oleju w silniku z mineralnego na syntetyk bo kaplica. Jak się to ma do skrzyni? Czy moge spokojnie zamienić na ten zalecany, czy nie podejmowac się takiej operacji?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

Post autor: -pawlo111 » sob 20 gru, 2008 20:15

a co ci się w skrzyni ma rozszczelnić heeeeee? tłok nie wypadnie :grin:
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

peter7801

Post autor: peter7801 » sob 20 gru, 2008 21:14

spróbuj może spryskać smarem w sprayu kulkę która jest widoczna i ruchoma zobaczysz ją jak podniesiesz maskę do góry i możesz też pod autem spryskać tam gdzie jest drążek biegów.

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » sob 20 gru, 2008 21:53

peter7801 pisze:spróbuj może spryskać smarem w sprayu kulkę która jest widoczna i ruchoma zobaczysz ją jak podniesiesz maskę do góry i możesz też pod autem spryskać tam gdzie jest drążek biegów.
Nie wiem, o jaką kulkue chodzi a co do drążka - nie wiem, ale chyba nie wywiera takiego oporu, żeby biegu nie wbić - na zimnym silniku wchodzi mi każdy bieg tylko nie 2, a jak wrzuce wsteczny, to ciężko go wybić - wychodzi, ale trzeba mocniej ręką pociągnąć.
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

-pawlo111
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 21:59

Post autor: -pawlo111 » sob 20 gru, 2008 21:55

Ja mialem w fiacie palio takie jaja ze jak sie zagrzał olej to biegi sie zakleszczały albo nie wchodziły a na zimnym wszystko OKI. Zmieniłem olej i po problemie.
Kultowe samochody? - www.cultsquad.pl

sebcio
Młodszy Bus-forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 20:31

Post autor: sebcio » sob 20 gru, 2008 22:00

Andrzej_P pisze:Nie wiem, o jaką kulkue chodzi
Kiedys bylo gdzies na forum, jak otworzysz maske i ktos drugi bedzie wbijal biegi to ją zobaczysz bo bedzie sie ruszac.
Powered by CompSport

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » sob 20 gru, 2008 22:29

sebcio pisze:
Andrzej_P pisze:Nie wiem, o jaką kulkue chodzi
Kiedys bylo gdzies na forum, jak otworzysz maske i ktos drugi bedzie wbijal biegi to ją zobaczysz bo bedzie sie ruszac.
Ona może mieć jakiś wpływ na wbijane i wybijanie biegów?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

peter7801

Post autor: peter7801 » sob 20 gru, 2008 23:32

Andrzej_P pisze:Ona może mieć jakiś wpływ na wbijane i wybijanie biegów?
jak jest przesmarowana to lżej chodzi drążek zmiany biegów, a jeśli te dwa biegi Ci ciężko wchodzą to może to synchronizatory 2 i wstecznego, w poniedziałek zapytam się kumpla co się zajmuje skrzyniami jaki może być powód dokładnie.

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » ndz 21 gru, 2008 14:55

peter7801 pisze:w poniedziałek zapytam się kumpla co się zajmuje skrzyniami jaki może być powód dokładnie
Dzięki :)

Dokładnie to jest tak, że wbijam wsteczny i nie moge go wybić. 2'ki nie moge wbić na samym początku, ale wybić ją moge bez problemu :D
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

kenti1
Stary wyjadacz
Posty: 401
Rejestracja: śr 24 maja, 2006 12:10

Post autor: kenti1 » ndz 21 gru, 2008 18:28

-pawlo111 pisze:a co ci się w skrzyni ma rozszczelnić heeeeee? tłok nie wypadnie :grin:
te oleje się nie tolerują --po zlaniu efa powinien trochę przepłukać skrzynie zalewając 75W90--pojeżdzić trochę i zlać---nalać nowego i będzie poprawa znaczna---
CO do 2-ego biegu i wstecznego to lewarek bym na nowo zgrał ze skrzynia
, moja teze opieram na kłopocie z wybijaniem biegu---ale być może to wina suchego mechanizmu.......zacznij od mniej kosztownych rzeczy---a olej mimo to zmień.
czekam na informacje od Ciebie co zrobiłeś i jaki jest tego efekt.....

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » pn 22 gru, 2008 21:10

kenti1 pisze:
-pawlo111 pisze:a co ci się w skrzyni ma rozszczelnić heeeeee? tłok nie wypadnie :grin:
te oleje się nie tolerują --po zlaniu efa powinien trochę przepłukać skrzynie zalewając 75W90--pojeżdzić trochę i zlać---nalać nowego i będzie poprawa znaczna---
CO do 2-ego biegu i wstecznego to lewarek bym na nowo zgrał ze skrzynia
, moja teze opieram na kłopocie z wybijaniem biegu---ale być może to wina suchego mechanizmu.......zacznij od mniej kosztownych rzeczy---a olej mimo to zmień.
czekam na informacje od Ciebie co zrobiłeś i jaki jest tego efekt.....
Ile wystarczy przejechać, zeby ją przepłukać?
Jak mam zgrać lewarek ze skrzynią? - gdzie to się reguluje?
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”