2.4 D Zmiania oleju, co ile km???

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

XySieK
Stary wyjadacz
Posty: 671
Rejestracja: wt 23 gru, 2008 15:33

Post autor: XySieK » sob 10 sty, 2009 18:05

Elf Turbo Diesel 15W40 i co 7,5tys km zmianka + filterek :)

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » sob 10 sty, 2009 19:11

xysiek2400D pisze:7,5tys km
nie za często troszke?

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » sob 10 sty, 2009 19:30

to by nic nie robil tylko wymienial olej :!: co chwila
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

MULTIVAN 100
Stary wyjadacz
Posty: 1259
Rejestracja: ndz 10 sie, 2008 22:25

Post autor: MULTIVAN 100 » sob 10 sty, 2009 19:47

peters pisze:to by nic nie robil tylko wymienial olej co chwila
niestety przy 2.4d taką częstotliwość się zaleca w trudnych warunkach pracy tzn.jazda miejska,górska,z przyczepą,na krótkich odcinkach :neutral:
a bryka niech mknie przed siebie...bez niespodzianek ;-)

XySieK
Stary wyjadacz
Posty: 671
Rejestracja: wt 23 gru, 2008 15:33

Post autor: XySieK » sob 10 sty, 2009 20:04

W roku 2008 zrobiłem nim niecałe 10tys km, no to jest bardzo mało, w zimie praktycznie go nie użytkuje :) Jakbym nim robił 50tys km rocznie no to wiadomo, że nie zostało by nic w kieszeni :) Czy ja wiem, może i troche za często, ale ma to swoje plusy, bo 322tys km na budziku a silniczek nadal w swietnej kondycji :D

TDI syncro
Sponsor 2012 2013
Posty: 1831
Rejestracja: pt 02 lut, 2007 22:20

Post autor: TDI syncro » sob 10 sty, 2009 20:21

E tam kolego nie płacz-kup sobie T5 to za litr dasz niewiele mniej jak tu masz za bańkę :razz:
Ale doby olej to podstawa jak sie chce autkiem pojeździć bezawaryjnie :!:
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam sworzeń dolny do T4 2.4D

rafał

Re: 2.4 D Zmiania oleju, co ile km???

Post autor: rafał » sob 10 sty, 2009 21:26

domieniek! pisze:Witam
Wiem wiem, banalne pytanie ale mam pewne wątpliwości. Otóż mam transportera 2.4 diesel, poprzedni właściciel zmieniał olej co 10 tys km, ja też mam taki zamiar, tylko zastanawiam się czy może odstępy między wymianą są małe? tzn może lepiej wymieniać co 15 tys km lub co.... no właśnie co ile wymieniacie oleje w |waszych autkach???
co 10 będzie dobrze

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 21:26 ]
Probe041 pisze:Mineralny co 7.5-8kkm

Półsyntetyk 10kkm

Syntetyk 15kkm

Jeśli się mylę to mnie poprawcie. :mrgreen:
ale przy duzych obciazeniach tak podają instrukcje

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 21:29 ]
szymek500 pisze:witam
Ja śmigam na Shell Helix Super Diesel 15W40 naprawdę olej godny polecenia. Wadą jest tylko cena bo do tanich nie należy. :cry:
moje auta też na tym latają , nie narzekam a zacząłem dlatego na schelu że kiedys jak to sie mówi byłem ich partnerem handlowym i olej dostawałem z ceny cennikowej dla dystrybutora i minus 12%rabat.
czasem zdarzało sie że wychodził naprawdę niewiele drożej od lotosa

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 21:32 ]
a no i dodam jeszcze że większośc olejów ma tę sama bazę olejową stanowiącą grubo ponad 95% skladu reszta to dodatki , wiele marek ma praktycznie identycznyu produkt niestety różniący się tylko nazwą i etykietka a no i ceną.

MULTIVAN 100
Stary wyjadacz
Posty: 1259
Rejestracja: ndz 10 sie, 2008 22:25

Post autor: MULTIVAN 100 » sob 10 sty, 2009 21:33

rafał pisze:co 10 będzie dobrze
i oczywiście nie dłużej niż rok :wink:
a bryka niech mknie przed siebie...bez niespodzianek ;-)

rafał

Post autor: rafał » sob 10 sty, 2009 21:48

MULTIVAN 100 pisze:
rafał pisze:co 10 będzie dobrze
i oczywiście nie dłużej niż rok :wink:
oczywiście , olej mineralny ma tendencję do najszybszego starzenia

dobrzykowice
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 17
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 17:22

Post autor: dobrzykowice » pn 12 sty, 2009 16:19

mesiąc temu kupiłem T4 prosto z Niemiec i z ksiązka prowadzona do końca w WV i lali mu mobila semi syntetyk co 15 tyś. teraz ma 300 tys i chodzi jak nowy ( poza vcum pompa :)

Jarecki
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 30
Rejestracja: ndz 11 sty, 2009 13:18

Post autor: Jarecki » pn 12 sty, 2009 18:46

Kiedy kupiłem mój pojazd (co prawdanie jest to T-4) to wracając "na kołach" z Niemcowni zaopatzyłem się w olej Castrol RS 10W/60 (o dziwo pomimo specyfikacji 10W/60 jest to pełen syntetyk). Po powrocie do Polski sprawdziłem dokładnie papiery samochodu i znalazłem niemiecki rachunek na wymianę oleju i było napisane 15W/40. No i nie miałem wyjścia - minerał.
Używam MOBIL DELVAC MX 15W/40 - bardzo dobry i tani olej.
Jarecki

MULTIVAN 100
Stary wyjadacz
Posty: 1259
Rejestracja: ndz 10 sie, 2008 22:25

Post autor: MULTIVAN 100 » pn 12 sty, 2009 19:48

A mi szwagier gada,że w niemcowni to już w ogóle mineralnego nie stosują :mrgreen:
a bryka niech mknie przed siebie...bez niespodzianek ;-)

Jarecki
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 30
Rejestracja: ndz 11 sty, 2009 13:18

Post autor: Jarecki » pn 12 sty, 2009 22:46

MULTIVAN 100 pisze:A mi szwagier gada,że w niemcowni to już w ogóle mineralnego nie stosują
Ja również tak myślałem i byłem baardzo zdziwiony jak zobaczyłem ten nieszczęsny rachunek z warsztatu na olej minerał. Nie chciałem ryzykować z półsyntetykiem przy przebiegu 220tkm i zostałem przy mineralnym - zmieniam go co 7-8tkm (+ nowy filtr KNECHT-a). Może popełniłem jednak błąd - może należało zalać go półsyntetykiem? :?:
Jarecki

sebcio
Młodszy Bus-forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 20:31

Post autor: sebcio » pn 12 sty, 2009 22:53

Mam takie pytanie dotyczace olejow bo sobie tak czytam i nie za bardzo wszystko rozumiem
5w.. to syntetyk
10w.. to polsyntetyk
15w.. to mineralny
Zgadza sie?
Powered by CompSport

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » pn 12 sty, 2009 23:24

chyba tak... :!:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”