[ T4 2.5 TDI 102PS] skrzynia biegów,poziom oleju

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

darkob
Stary wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: ndz 09 kwie, 2006 11:37

[ T4 2.5 TDI 102PS] skrzynia biegów,poziom oleju

Post autor: darkob » sob 20 maja, 2006 10:17

witam,auto ma przejechane 270tys. a 50tys przejechałem nim ja i myśle by wymienić olej w skrzyni biegów,bo od nowości prawdopodobnie nikt nie wymieniał(bo podobno się nie mymienia)ale niedawno zakopałem sie nim i probując wyjechać nadwyrężyłem sprzęgło i chyba prawie zagotował się olej.Biegi teraz trochę ciężej wchodzą.Czy olej 75w-90 będzie odpowiedni?ile?korek to ten odkręcany kluczem ampulowum?
Ostatnio zmieniony ndz 24 gru, 2006 16:17 przez darkob, łącznie zmieniany 1 raz.

bania1985

Post autor: bania1985 » ndz 05 lis, 2006 16:26

panowie a jaki olej wlac do skrzyni?silnik2,4d wlalem hipol 85w140 bo taki mi facet w sklepie polecil i troche ciezko biegi wchodza. mozliwe zeby to bylo przez za gesty olej? jesli tak to jaki olej o jakiej klasyfikacji jest odpowiedni?

ALAN

Post autor: ALAN » ndz 05 lis, 2006 19:32

bania1985 a po rozgrzaniu silnika(jazda) tym samym oleju w skrzyni biegi wchodzą lżej?? Jeśli tak to obstawiałbym w tym przypadku zmiane oleju na żadszy (zima się zbliża) :wink:

franek-dolas

Post autor: franek-dolas » ndz 05 lis, 2006 20:56

Co do oleju to polecam olej syntetyk klasy 75W-90 Ja u siebie zalewałem VAT SynTrag ze względu na niewygórowaną cene 30 zł za litr.

bania1985

Post autor: bania1985 » ndz 05 lis, 2006 22:00

autko przywiozlem na lawecie i odrazu powymienialem oleje i filtry takze nie wiem jak chodzila na starym oleju ale jak jest zimny silnik to chodza ciezko biegi a po rozgrzaniu silnika wchodza lzej wiec chyba musze ten olej znowu zmienic na ten rzadszy syntetyk. pozdrawiam

dreg35
Ekspert
Posty: 354
Rejestracja: czw 26 paź, 2006 21:49

Re: skrzynia biegów,poziom oleju

Post autor: dreg35 » ndz 05 lis, 2006 22:06

darkob pisze:witam,auto ma przejechane 270tys. a 50tys przejechałem nim ja i myśle by wymienić olej w skrzyni biegów,bo od nowości prawdopodobnie nikt nie wymieniał(bo podobno się nie mymienia)ale niedawno zakopałem sie nim i probując wyjechać nadwyrężyłem sprzęgło i chyba prawie zagotował się olej.Biegi teraz trochę ciężej wchodzą.Czy olej 75w-90 będzie odpowiedni?ile?korek to ten odkręcany kluczem ampulowum?
75W-90 to norma... ale polecam syntetyk mniej odczuwa sie klopoty z biegami przy nizszych temp. wchodzi około 2,3-2,5l :)

spirit64
Stary wyjadacz
Posty: 673
Rejestracja: śr 03 maja, 2006 20:11

Post autor: spirit64 » pn 06 lis, 2006 20:46

Ja jestem na etapie naprawy skrzyni biegów i dzisiaj kupiłem olej Mobil 85W-90 za litr płaciłem 21zł.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą… na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawdę .... aż ciężko czasami ich wyprzedzić‡ ....

wojjan
Sponsor 2012 2013
Posty: 846
Rejestracja: śr 02 sie, 2006 22:38

Post autor: wojjan » pn 06 lis, 2006 21:33

bania1985 pisze:wlalem hipol 85w140
To czymprędzej ten olej spuść i wlej cos "normalnego" w stylu elf , mobil lub podobne.
Ja kiedys zmieniłem w mercedesie olej (z niewiedzy) i też wlałem hipolu :roll: co doprowadziło do gwałtownemu pogorszeniu zmiany biegów. Nie daj Boże gdy temperatura na dworze spadła ponizej -5 st, wtedy z pierwszego biegu na 2 aby przełączyć to prawie dźwignie zgjąłem aby ten manewr wykonać :mrgreen: Jak przejechałem ok 20 km to juz było lepiej bo się rozgrzewał.
A wiec taj jak na początku pisałem weź sobie to do serca abys nie musiał przechodzic przez to co ja :-)))))
Moderator

bania1985

Post autor: bania1985 » wt 07 lis, 2006 08:04

dzieki wojjan za porade:) zmykam do sklepu po syntetyka i wylewam ten syf co wlalem bo faktycznie na lekkim mrozie skrzynia po uruchomieniu silnika strasznie ciezko chodzi, pozdrawiam

wojjan
Sponsor 2012 2013
Posty: 846
Rejestracja: śr 02 sie, 2006 22:38

Post autor: wojjan » wt 07 lis, 2006 12:56

spirit64 pisze:85W-90
A nie będzie za gęsty ? Moim skromnym zdaniem na nasze warunki atmosferyczne powinno się stosować 75W-90 gdyz podczas mrozów może byc problem ze zmianą biegów na zimnej skrzyni (testowałem to w MAZDA E2200 i ISUZU Midi 2,2) a jak wyżej pisałem o Hipolu to juz całkiem porażka.
Moderator

Kloit
Uzależniony
Posty: 159
Rejestracja: śr 22 lip, 2009 22:24

Post autor: Kloit » czw 10 gru, 2009 21:33

Witam !
Że tak się wtrącę,chciałbym się upewnić czy zaznaczony korek to korek poziomu oleju w skrzyni ?

[ external image ]

Chciałbym sprawdzić stan u siebie :wink: Myślę ,że to ten ale niech ktoś kto to wie potwierdzi :mrgreen:

Silnik 2.5 TDI (102 PS),skrzynia DXZ

peter7801

Post autor: peter7801 » czw 10 gru, 2009 21:35

tak to ten korek

Kloit
Uzależniony
Posty: 159
Rejestracja: śr 22 lip, 2009 22:24

Post autor: Kloit » czw 10 gru, 2009 21:42

No dzięki peter7801 :wink: Nigdy nie zaszkodzi się upewnić :lol:

Pozdrawiam

peter7801

Post autor: peter7801 » czw 10 gru, 2009 22:00

Kloit pisze:Nigdy nie zaszkodzi się upewnić
dokładnie ale wymieniałem olej w skrzyni więc kojarzę to miejsce, jak odkręcisz to wypadałoby żeby troszkę ciekło albo przynajmniej widzieć lustro oleju lub jak włożysz paluch żeby był olej wtedy jest stan okey

Kloit
Uzależniony
Posty: 159
Rejestracja: śr 22 lip, 2009 22:24

Post autor: Kloit » czw 10 gru, 2009 22:54

Oki dzięki,będę o tym pamiętał :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”