[ T4 1.9 TD] Jaki olej

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

hjeniu

Post autor: hjeniu » wt 07 kwie, 2009 21:14

ja cie misiu blagam
nie porownoj jazdy ciezarowka w trasie z predkoscia 90km/h i stalymi obrotami 1500 do deptania osobowki w miescie

MULTIVAN 100
Stary wyjadacz
Posty: 1259
Rejestracja: ndz 10 sie, 2008 22:25

Post autor: MULTIVAN 100 » wt 07 kwie, 2009 21:16

hjeniu pisze:ja cie misiu blagam
ja was zajączki proszę-dajcie już spokój :roll:
a bryka niech mknie przed siebie...bez niespodzianek ;-)

Sterciu
Sponsor 2012
Posty: 3630
Rejestracja: sob 12 maja, 2007 08:52

Post autor: Sterciu » wt 07 kwie, 2009 21:25

rafał pisze:
Sterciu pisze:
rafał pisze:powód auta ciężarowe sa wyposazane w chłodnicę oleju czego nie ma w naszych osobówkach bądź busach
Moja osobowa Toyota i Lex tez mają chlodnice oleju ;).

Tylko ze to benzynowce :P.
Ale się na te chłodnice oleju uwzięliście , no fakt w tej kwestii to była kula w płot :oops:
Nie ja tak tylko chciałem sie tym faktem pochwalic przed wszystkimi zed mam chłodnice takie w osobówkach ;D . Nie bierz tego do siebie bo to w zadnym wypadku nie było w Ciebie wymierzone ;D .

Jednak włosi , francuzi i chyba niemcy (w tym to juz sie nie przyglądałem nawet to nie wiem czy jest ale pewnie nie) juz tak nie byli rozgarnieci i nie dali mi takich chłodnic w autach dostawczych :D.

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 22:28 ]
hjeniu pisze:ja cie misiu blagam
nie porownoj jazdy ciezarowka w trasie z predkoscia 90km/h i stalymi obrotami 1500 do deptania osobowki w miescie
Ja nie porównuje , ale zeby było jasne to tez jade ze stałymi obrotami w trasie osobowką nie przekraczajac prędkosci zwykle 110km/h :mrgreen: .

W Toyocie mam przebieg 440 000km i na 5w40 jezdzę, mobil1 dokładnie , oleju nie bierze praktycznie (około 0,5l na 10000km a wiec chyba zły wynik to nie jest) , wycieków nie ma ale zmieniam i tak co 10 000km olej w nim :). Takze przebieg nijak ma sie do stosowania "któregos" z oleji :).

lizardking

Post autor: lizardking » śr 08 kwie, 2009 14:28

:shock: Szacun dla rafała za to że nie dostałem ostrzeżenia i za to że potrafił mi przyznać rację w kwestii ekologii.

Już teraz wiem dlaczego jesteś modem 8-)

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

Post autor: peters » śr 08 kwie, 2009 20:40

Sterciu pisze:Moja osobowa Toyota i Lex tez mają chlodnice oleju .

Tylko ze to benzynowce .
nasza stara poczciwa cytryna Visa tez ma :!:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

Probe041
Stary wyjadacz
Posty: 1178
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 21:22

Post autor: Probe041 » śr 08 kwie, 2009 23:17

peters pisze:
Sterciu pisze:Moja osobowa Toyota i Lex tez mają chlodnice oleju .

Tylko ze to benzynowce .
nasza stara poczciwa cytryna Visa tez ma :!:
W ABL'u też jest chłodnica oleju :devil:

TDISERVICE

Post autor: TDISERVICE » czw 09 kwie, 2009 19:31

Sterciu pisze:Moja osobowa Toyota i Lex tez mają chlodnice oleju .

Tylko ze to benzynowce
kazda kulawa najzwyklejsza T4 ma chlodnice oleju.

rafał

Post autor: rafał » czw 09 kwie, 2009 20:55

lizardking pisze::shock: Szacun dla rafała za to że nie dostałem ostrzeżenia i za to że potrafił mi przyznać rację w kwestii ekologii.

Już teraz wiem dlaczego jesteś modem 8-)
Spoko lizard trzeba wszystko przyjmować na klatę czasem na sportowo ale nie mieszać wszystkiego w jednym worze bo zupa z najlepszych rzeczy jak doprawisz ją łajnem będzie nie jadalna

Pozdr Rafał

zieba_riders
Guru
Posty: 238
Rejestracja: ndz 02 lis, 2008 11:23

Post autor: zieba_riders » ndz 12 kwie, 2009 11:19

Mobil 1 Turbo Diesel 10W40

Micha27

Post autor: Micha27 » śr 15 kwie, 2009 10:44

To Ja zapytam tylko o jedno. Jaki olej mineralny polecacie. Ja bez namysłu zalałem Castrolem 15W40. Moje auto 1.9D 300tyś km. A to jakie myśli mi się nasuwają jak czytam wasze wypowiedzi. Jeśli faktycznie ktoś ma busa który nie skończył jeszcze 10 lat to bym wiele się nie zastanawiał i lał przynajmniej półsyntetyk. No a co by się stało gdybym zalał tej samej firmy 2,5l mineralnego Castrola i 2,5l pólsyntetyka Castrola. :?: Przed zalaniem wymieszane w baniaku. Ciekawe co wy na to. :wink:

rafał

Post autor: rafał » śr 15 kwie, 2009 10:59

Masz tu niżej 3 szkoły iu to nie wszystkie w tej kwestii
Moje zdanie NIE WARTO
Są tu odnosniki do stron i opinie w większości zgodne z praktykami
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7001110

7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi?
Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu.

http://www.tedexproduction.pl/engine.ph ... N0cj0zMA==

Głównymi komponentami olejów smarowych są określone oleje bazowe.
W mineralnych olejach bazowych pożądane są następujące składniki: izoparafiny i związki naftenowe jedno i wielo- pierścieniowe o długim podstawniku alkilowym, węglowodory aromatyczne. Widać, że oleje mineralne są skomplikowanymi mieszaninami węglowodorów
o różnej budowie zawierającymi od 20 do 40 atomów węgla w cząsteczce.
Współczesne technologie otrzymywania mineralnych olejów bazowych o bardzo dobrych właściwościach i wzbogacane coraz doskonalszymi dodatkami uszlachetniającymi nie zawsze spełniają wymagania stawiane nowoczesnym środkom smarowym. Wymaganiom tym mogą sprostać środki smarowe wytwarzane na bazie olejów syntetycznych.
Oleje syntetyczne są to jednorodne związki chemiczne organiczne otrzymywane na drodze syntez w procesie oligomeryzacji dekanu i dłuższych olefin i następnie poddawane procesowi uwodornienia otrzymując polialfaolefiny. Charakteryzują się one niską temperaturą krzepnięcia, bardzo niskimi lepkościami w niskich temperaturach oraz małą lotnością. Są one odporne na wysoka temperaturę i utlenienie, nie powodują korozji . Właściwości te pozwalają na stosowanie olejów syntetycznych w szerokim zakresie temperatur. Wadą olejów PAO jest słaba rozpuszczalność w nich niektórych dodatków uszlachetniających i dlatego występują w mieszaninie z olejami estrowymi, co jest korzystniejsze ekologicznie.
Porównując budowę olejów mineralnych i syntetycznych, gdzie syntetyki charakteryzuje struktura uporządkowana i jednorodna natomiast oleje mineralne są “zespołem” różnych węglowodorów można łatwo wywnioskować,że mieszanie tych olei nie jest wskazane i nie niesie za sobą żadnych korzyści. Po wymieszaniu oleju syntetycznego z mineralnym naruszamy strukturę PAO przez co tracą część swoich właściwości smarnych a jeżeli chodzi o oleje mineralne to ich właściwości organoleptyczne i użytkowe nie zostaną wzbogacone.



Olej jest substancją smarną, której podstawowym składnikiem w około 99% procentach jest tak zwany olej bazowy a 1% stanowią dodatki wzbogacające, nadające specjalne właściwości (procentowa zawartość oleju bazowego i dodatków może być inna, zależy ona od jakości oleju oraz przeznaczenia). Wyróżniamy trzy podstawowe typy lejów silnikowych: mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Głównym zadaniem każdego oleju jest pozostawienie na powierzchni poruszających się względem siebie elementów tzw. filmu (bardzo cienka warstwa oleju). Powoduje to, iż tarcie pomiędzy poruszającymi się elementami jest ograniczone do minimum. Na tym jednak jego zadanie się nie kończy. Istnieje 7 podstawowych funkcji z jakimi każdy dobry olej musi sobie poradzić.




http://www.oiltrading.pl/pl/wszystko_o_ ... nkcje.html

Olej i jego funkcje
Są nimi:
· Zmniejszenie tarcia,

· Chłodzenie silnika,

· Utrzymanie czystości powierzchni smarowanych,

· Uszczelnienie elementów silnika (tłoki, cylindry, pierścienie itp.),

· Chronienie przed korozją,

· Ograniczenie zużycia ruchomych części w silniku,

· Umożliwienie uruchomienia wszystkich ruchomych zespołów w szerokim zakresie temperatur.


Jeżeli masz problemy z którąś z w/w funkcji to znaczy, że olej którego używasz jest złej jakości lub został niewłaściwie dobrany.


Rodzeje olejów
Jak już wspomniałem wyżej większość olejów silnikowych składa się z mieszaniny oleju bazowego oraz specjalnych dodatków uszlachetniających. Ich procentowy dobór może się różnić w zależności od producenta czy zastosowania gotowego oleju.

Na rynku u wszystkich znanych producentów występują trzy główne typy olejów: mineralne, pół syntetyczne oraz syntetyczne. Poniżej opiszę krótko każdy z nich.


Olej mineralny
Olej mineralny otrzymuje się z procesu rafinacji ropy naftowej. Rafinacja jest procesem oczyszczania i uszlachetniania substancji naturalnych w celu nadania im odpowiednich właściwości. Oleje mineralne są zwykle gęstsze i mają gorsze, i mniej stabilne parametry w porównaniu do olejów syntetycznych. Jednak nie są one tak złej jakości jak oleje produkowane kilka lat temu i wskazane jest ich używanie w silnikach starszych lub o dużym przebiegu. Zaleca się ich częstszą wymianę.


Olej syntetyczny
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania. Jeżeli używamy oleju mineralnego w żadnym wypadku nie powinniśmy zmieniać oleju na syntetyczny lub półsyntetyczny. Grozi to rozszczelnieniem silnika i z dużymi wydatkami na jego generalny remont.


Nie ma norm określających, przy jakim przebiegu należy zrezygnować z oleju syntetycznego na rzecz półsyntetycznego lub mineralnego. Nawet jeśli silnik ma kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu, ale zużycie oleju mieści się w fabrycznej normie, nie warto zmieniać środka smarnego. Używanie gęstego oleju mineralnego w nowoczesnych silnikach to półśrodek odwlekający wykonanie remontu.

Olej półsyntetyczny
Olej półsyntetyczny jest mieszaniną bazowych olejów mineralnych i syntetycznych. Jednak nie należy kierować się tym, i nie mieszać dwóch różnych olejów w silniku samodzielnie. Proces mieszania odbywa się w laboratoriach i dotyczy olejów bazowych. Olej półsyntetyczny posiada wiele właściwości zbliżonych do syntetycznego. Zapewnia lepszą ochronę silnika i smarowanie niż olej mineralny. Oleje tego typu są „pomostem” w przejściu z oleju syntetycznego na mineralny.

Micha27

Post autor: Micha27 » śr 15 kwie, 2009 14:04

Dzięki za wyczerpujacą odpowiedz. Na większośći stron już byłem :grin: Wiadomo ,ze syntetyczny czy półsyntetyczny olej posiada dodatki które wymywają silnik , zmywaja zanieczyzczenia , rozpuszczają swinstwa. No wszyscy o tym wiemy :grin: Dlatego pytam o półsyntetyk z mineralnym. Przez domieszke , syntetyk traci te cechy czyli obnizaja się jego właściwości myjace, ale wiemy równiez ze syntetyk szybciej smaruje dociera w zimne dni do wszystkich częsci silnika tuż po odpaleniu , co w przeciwieństwie do mineralnego jest duzo słabsze i wolniejsze. No i dlatego pytam. Chciałbym połączyć ze soba te dwie cechy żeby nie wymywał ale smarował natychmiast. Taki mineralno- syntetyczny. No i dostałem odpowiedz , na samym dole ale jest. Dzięki. Zastanawiam się czy następnym razem nie zalać Półsyntetyka i pozostać przy nim.

lizardking

Post autor: lizardking » śr 15 kwie, 2009 21:29

rafał pisze:Masz tu niżej 3 szkoły iu to nie wszystkie w tej kwestii
Moje zdanie NIE WARTO
Są tu odnosniki do stron i opinie w większości zgodne z praktykami
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7001110

7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi?
Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu.

http://www.tedexproduction.pl/engine.ph ... N0cj0zMA==

Głównymi komponentami olejów smarowych są określone oleje bazowe.
W mineralnych olejach bazowych pożądane są następujące składniki: izoparafiny i związki naftenowe jedno i wielo- pierścieniowe o długim podstawniku alkilowym, węglowodory aromatyczne. Widać, że oleje mineralne są skomplikowanymi mieszaninami węglowodorów
o różnej budowie zawierającymi od 20 do 40 atomów węgla w cząsteczce.
Współczesne technologie otrzymywania mineralnych olejów bazowych o bardzo dobrych właściwościach i wzbogacane coraz doskonalszymi dodatkami uszlachetniającymi nie zawsze spełniają wymagania stawiane nowoczesnym środkom smarowym. Wymaganiom tym mogą sprostać środki smarowe wytwarzane na bazie olejów syntetycznych.
Oleje syntetyczne są to jednorodne związki chemiczne organiczne otrzymywane na drodze syntez w procesie oligomeryzacji dekanu i dłuższych olefin i następnie poddawane procesowi uwodornienia otrzymując polialfaolefiny. Charakteryzują się one niską temperaturą krzepnięcia, bardzo niskimi lepkościami w niskich temperaturach oraz małą lotnością. Są one odporne na wysoka temperaturę i utlenienie, nie powodują korozji . Właściwości te pozwalają na stosowanie olejów syntetycznych w szerokim zakresie temperatur. Wadą olejów PAO jest słaba rozpuszczalność w nich niektórych dodatków uszlachetniających i dlatego występują w mieszaninie z olejami estrowymi, co jest korzystniejsze ekologicznie.
Porównując budowę olejów mineralnych i syntetycznych, gdzie syntetyki charakteryzuje struktura uporządkowana i jednorodna natomiast oleje mineralne są “zespołem” różnych węglowodorów można łatwo wywnioskować,że mieszanie tych olei nie jest wskazane i nie niesie za sobą żadnych korzyści. Po wymieszaniu oleju syntetycznego z mineralnym naruszamy strukturę PAO przez co tracą część swoich właściwości smarnych a jeżeli chodzi o oleje mineralne to ich właściwości organoleptyczne i użytkowe nie zostaną wzbogacone.



Olej jest substancją smarną, której podstawowym składnikiem w około 99% procentach jest tak zwany olej bazowy a 1% stanowią dodatki wzbogacające, nadające specjalne właściwości (procentowa zawartość oleju bazowego i dodatków może być inna, zależy ona od jakości oleju oraz przeznaczenia). Wyróżniamy trzy podstawowe typy lejów silnikowych: mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Głównym zadaniem każdego oleju jest pozostawienie na powierzchni poruszających się względem siebie elementów tzw. filmu (bardzo cienka warstwa oleju). Powoduje to, iż tarcie pomiędzy poruszającymi się elementami jest ograniczone do minimum. Na tym jednak jego zadanie się nie kończy. Istnieje 7 podstawowych funkcji z jakimi każdy dobry olej musi sobie poradzić.




http://www.oiltrading.pl/pl/wszystko_o_ ... nkcje.html

Olej i jego funkcje
Są nimi:
· Zmniejszenie tarcia,

· Chłodzenie silnika,

· Utrzymanie czystości powierzchni smarowanych,

· Uszczelnienie elementów silnika (tłoki, cylindry, pierścienie itp.),

· Chronienie przed korozją,

· Ograniczenie zużycia ruchomych części w silniku,

· Umożliwienie uruchomienia wszystkich ruchomych zespołów w szerokim zakresie temperatur.


Jeżeli masz problemy z którąś z w/w funkcji to znaczy, że olej którego używasz jest złej jakości lub został niewłaściwie dobrany.


Rodzeje olejów
Jak już wspomniałem wyżej większość olejów silnikowych składa się z mieszaniny oleju bazowego oraz specjalnych dodatków uszlachetniających. Ich procentowy dobór może się różnić w zależności od producenta czy zastosowania gotowego oleju.

Na rynku u wszystkich znanych producentów występują trzy główne typy olejów: mineralne, pół syntetyczne oraz syntetyczne. Poniżej opiszę krótko każdy z nich.


Olej mineralny
Olej mineralny otrzymuje się z procesu rafinacji ropy naftowej. Rafinacja jest procesem oczyszczania i uszlachetniania substancji naturalnych w celu nadania im odpowiednich właściwości. Oleje mineralne są zwykle gęstsze i mają gorsze, i mniej stabilne parametry w porównaniu do olejów syntetycznych. Jednak nie są one tak złej jakości jak oleje produkowane kilka lat temu i wskazane jest ich używanie w silnikach starszych lub o dużym przebiegu. Zaleca się ich częstszą wymianę.


Olej syntetyczny
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania. Jeżeli używamy oleju mineralnego w żadnym wypadku nie powinniśmy zmieniać oleju na syntetyczny lub półsyntetyczny. Grozi to rozszczelnieniem silnika i z dużymi wydatkami na jego generalny remont.


Nie ma norm określających, przy jakim przebiegu należy zrezygnować z oleju syntetycznego na rzecz półsyntetycznego lub mineralnego. Nawet jeśli silnik ma kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu, ale zużycie oleju mieści się w fabrycznej normie, nie warto zmieniać środka smarnego. Używanie gęstego oleju mineralnego w nowoczesnych silnikach to półśrodek odwlekający wykonanie remontu.

Olej półsyntetyczny
Olej półsyntetyczny jest mieszaniną bazowych olejów mineralnych i syntetycznych. Jednak nie należy kierować się tym, i nie mieszać dwóch różnych olejów w silniku samodzielnie. Proces mieszania odbywa się w laboratoriach i dotyczy olejów bazowych. Olej półsyntetyczny posiada wiele właściwości zbliżonych do syntetycznego. Zapewnia lepszą ochronę silnika i smarowanie niż olej mineralny. Oleje tego typu są „pomostem” w przejściu z oleju syntetycznego na mineralny.

Kolego rafale - klient pyta o oleum spod znaku Castrola. Wszystkie oleje syntetyczne tego producenta /poza xW-30/ są produkowane z bazy III grupy więc nie mają nieczego wspólnego z PAO i estrami. Magnatec i Edge to tylko dobrze podrasowane oleje mineralne. /notabene Castrol miał proces o nazywanie tych produktów olejami syntetycznymi, który przegrał i dopiero interwencja API umożliwiła stosowanie pojęcia "olej syntetyczny" dla olejów opartych o bazy III grupy./ To tylko uzupełnienie bo oczywiście zgadzam się że mieszanie olejów to ostateczność, możliwa gdzieś w trasie a niedopuszczalna, jeśli chodzi o dokonywanie jej z premedytacją w warunkach warsztatowych.

Nieprawdą jest też to, że nie należy stosować oleju syntetycznego w silniku smarowanym dotychczas olejem mineralnym. To szkodliwa plotka z czasów pierwszych olejów syntetycznych kiedy to rzeczywiście nieporządana cecha baz PAO - szkodzenie uszczelnieniom - nie była znoszona stosowaniem dodatków niwelujących tę właściwość. Dzisiejsze syntetyki to inna bajka i teoria o szkodliwości syntetyka stosowanego w silniku smarowanym wcześniej olejem mineralnym niezłomnie śmieszy ludzi mających o tym jakieś pojęcie.

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 22:33 ]
Micha27 pisze:Dzięki za wyczerpujacą odpowiedz. Na większośći stron już byłem :grin: Wiadomo ,ze syntetyczny czy półsyntetyczny olej posiada dodatki które wymywają silnik , zmywaja zanieczyzczenia , rozpuszczają swinstwa. No wszyscy o tym wiemy :grin: Dlatego pytam o półsyntetyk z mineralnym. Przez domieszke , syntetyk traci te cechy czyli obnizaja się jego właściwości myjace

czyli mineralnego dodaje się do syntetyka /tworząc półsyntetyk/ by zlikwidować negatywne właściwości tego drugiego ???

Dawno takiej głupoty nie czytałem...

majsterus
Stary wyjadacz
Posty: 955
Rejestracja: pn 30 lip, 2007 09:59

Post autor: majsterus » śr 15 kwie, 2009 23:03

lizardking pisze:
Dzisiejsze syntetyki to inna bajka i teoria o szkodliwości syntetyka stosowanego w silniku smarowanym wcześniej olejem mineralnym niezłomnie śmieszy ludzi mających o tym jakieś pojęcie.


Dawno takiej głupoty nie czytałem...

jako mgr inż Politechniki Poznańskiej stwierdzam, że piszesz bzdurę.

pisałem prace magisterską z olejów silnikowych.
I nie chce mi się już szukać udowadniać itp itd. że jesteś w błędzie.
Rób jak uważasz.
psuj no.1

lizardking

Post autor: lizardking » śr 15 kwie, 2009 23:31

majsterus pisze:
lizardking pisze:
Dzisiejsze syntetyki to inna bajka i teoria o szkodliwości syntetyka stosowanego w silniku smarowanym wcześniej olejem mineralnym niezłomnie śmieszy ludzi mających o tym jakieś pojęcie.


Dawno takiej głupoty nie czytałem...

jako mgr inż Politechniki Poznańskiej stwierdzam, że piszesz bzdurę.

pisałem prace magisterską z olejów silnikowych.
I nie chce mi się już szukać udowadniać itp itd. że jesteś w błędzie.
Rób jak uważasz.

Nie podpieraj się publicznie autorytetem tej Szacownej uczelni bo takimi mało merytorycznymi wypowiedziami chwały jej nie przynosisz !

Swoją drogą ciekawy masz sposób dyskusji. Mógłbym ci napisać że jako doktor psychiatra stwierdzam że piszesz bzdury ale nie chcę mi się wyjaśniać ci dlaczego.

[ Dodano: Czw 16 Kwi, 2009 01:03 ]
Pomyślałem właśnie że jednak wiedzę autorytetów trzeba wykorzystywać i korzystając z okazji że mamy tu tak wybitnego absolwenta Politechniki Poznańskiej chciałbym zapytać Ciebie o sprawę która nurtuje mnie od dłuższego czasu i rozwiązania tego problemu nie mogę znaleźć na polskojęzycznych stronach w sieci a właśnie czytam o tym zagadnieniu na stronach amerykańskich więc jeśli zechaciałbyś i wyjątkowo chciałoby Ci się napisać nam o pewnej kwestii związanej z silnikowymi olejami syntetycznymi to myślę, że chętnie wszyscy tu byśmy skorzystali z Twej wiedzy. Otóż napewno nie jest dla Ciebie tajemnicą że olej syntetyczny może być wyprodukowany z baz III grupy czyli hydrokrakowych lub też z baz IV i V grupy czyli PAO i olejów estrowych. Nie jest tajemnicą że oleje z baz IV i V charakteryzują się znacznie lepszymi parametrami ale bardzo trudno jest dowiedzieć się którzy producenci produkują je właśnie w oparciu o te bazy. Mam więc prośbę o wskazanie nam marek olejów syntetycznych które są olejami syntetycznymi w rozumieniu tego pojęcia sprzed okresu kiedy to API zezwolił na stosowanie tego określenia także dla olejów hydrokrakowanych. Czy zechciałbyś ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”