[ T4 1.9 TD] Jaki olej

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

rafał

Post autor: rafał » sob 26 sty, 2008 21:02

No to się zacząl temat :?:
To co napiszę tyczy sie tylko shella wiec mogą byc rozbiezności miedzy innymi producentami

Helix Ultra 5W40 . VW 505.00 , 502.00 , 500.00 ACEA A3-98/B3-98 , B4-98 , API SJ/CF , EC1, DC 229.3 , Peugeot -Citroen PSA , BMW lista specjalna i "long life" ,
SIlniki japońskie ,Rover Porsche -zatwierdzony
Syntetyczny olej do wszystkich nowczesnych silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym (jest odrębna wersja diesel)
Ferrari - jedyny olej dopuszczony do stosowania teraz troche fizyki chemii gęstość w temp 15'C 854kg/m3 Temp zapłonu COC 230 ,Temp płynięcia(szalenienie istotne zimą) -36'C lepkość kinemat w 40;C 77cSt (mm2/s)

Helix Plus 10W40 Helix Ultra 5W40 . VW 505.00 , 502.00 , 500.00 ACEA A3-98/B3-98 , API SJ/CF , EC1, DC 229.1 , Peugeot -Citroen PSA , BMW lista specjalna ,
SIlniki japońskie ,Rover -zatwierdzony

Helix Plus 10W40 diesel VW 505.00 , ACEA B3-98 , API CF , EC1, DC 229.1 , Peugeot -Citroen PSA D-98 , BMW lista specjalna
Jeśli którys z parametrów występuje w waszych książkach to znaczy żt ta klasa oleju jest właściwa

I na koniec o zywotności czyli long lifach- Oleje w silnikach diesla z reguły nie maja się kiedy zestarzeć bo sa uzywane , własności swe tracą poprzez zanieczyszczenia powstale na skutek pracy silnika czyli wycieranie gładzi , spalanie paliwa (sadze i inne trucizny) co bardzo wazne ale mało podkreslane są poddawane czestym wachaniom temperatur.
Zobaczcie że w ciężarówkach oleju nikt nie zmienia co 10 , 20 , cy 30 tys mimo że oleje do ciężarówek są nieco gorzszej jakości.powód auta ciężarowe sa wyposazane w chłodnicę oleju czego nie ma w naszych osobówkach bądź busach

jaco07
Guru
Posty: 281
Rejestracja: śr 12 lip, 2006 20:49

Post autor: jaco07 » sob 26 sty, 2008 22:38

rafał pisze:auta ciężarowe sa wyposazane w chłodnicę oleju czego nie ma w naszych osobówkach bądź busach
w VW T4 1.9 TD jest chłodnica oleju
[ external image ]
[ external image ]

rafał

Post autor: rafał » sob 26 sty, 2008 23:19

zwracam honor nie wiedzialem ze w tym modelu montowano

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » czw 14 lut, 2008 10:09

Panowie Kupilem wlasnie T4 z Holandi. Wg licznika ma 160 000 km, wg ASO 310 000. Nie mam pojecia jaki olej wlać w niego. Czy Półsyntetyk czy mineralny? Mechanik odradza mi półsyntetyk, twierdzi ze najbezpieczniej wlać minerała. A co wy na to? Czy nie lepiej jest wlac dobry minerał i wymienic go troszke czesciej (np 8-9k km).

hjeniu

Post autor: hjeniu » czw 14 lut, 2008 10:13

zalezy na czym jezdzil wczesniej
duzy przebieg wcale nie wyklucza zastosowania polsyntetyka a na pewno przedluzy zycie turbinie i hydraulice silnika

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » czw 14 lut, 2008 18:22

Właśnie nie mam pojecia na czym jezdzil. Znajomy sprawdzal mi go w ASO i tam tez nie ma informacji na temat oleju. Wiec pewnie najbezpieczniej dla motoru bedzie wlać mineralny.

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

Post autor: fast » czw 14 lut, 2008 18:39

b8tz pisze:Wiec pewnie najbezpieczniej dla motoru bedzie wlać mineralny.
Jeśli przebieg jest prawdziwy to najbezpieczniej będzie wlać syntetyczny lub półsyntetyczny, tym bardziej, że to TD.
POWER DIESEL TDI und CDI

rafał

Post autor: rafał » czw 14 lut, 2008 22:53

b8tz pisze:Panowie Kupilem wlasnie T4 z Holandi. Wg licznika ma 160 000 km, wg ASO 310 000. Nie mam pojecia jaki olej wlać w niego. Czy Półsyntetyk czy mineralny? Mechanik odradza mi półsyntetyk, twierdzi ze najbezpieczniej wlać minerała. A co wy na to? Czy nie lepiej jest wlac dobry minerał i wymienic go troszke czesciej (np 8-9k km).
i ma racje ten mechanik.

tylko weź tez po uwagę jedną kwestie na na mineralu robisz 10.000 i zmiana i tak niestety co kazde 10,000km. niestety oleje mineralne trzeba częściej wymieniac

Jędrek

Post autor: Jędrek » czw 14 lut, 2008 23:27

rafał pisze:niestety oleje mineralne trzeba częściej wymieniac
Wymieniasz częściej, ale jest tańszy niż syntetyk. Więcej zachodu, ale przelicznik finansowy zbliżony - choć to dobre :wink: . Nie ryzykowałbym syntetyku z obawy przed "przemyciem" silnika. Silnik ma swoje najechane, a silnik z przebiegiem "lubi swoje brudy" i ich wypłukanie może być ryzykowne.

hjeniu

Post autor: hjeniu » pt 15 lut, 2008 11:10

wg zalecen producenta mineralny nalezy wymieniac po 7500km polsyntetyk 10.000

rafał

Post autor: rafał » ndz 17 lut, 2008 01:45

hjeniu pisze:wg zalecen producenta mineralny nalezy wymieniac po 7500km polsyntetyk 10.000
fakt tak zalecają producenci ale to chyba przyzwyczajenie do starychinstrukcji bo takie zalacenia były juz 20 lat temu a od tamtego czasu technologia wytwarzania oleju jakby nieco się zmienila

tapi
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 35
Rejestracja: czw 28 wrz, 2006 20:07

Post autor: tapi » pn 18 lut, 2008 22:11

cześc ja leje od 3,5 roku 15W40 mobil do swojego T-4 1.9 TD i jest wszystko ok niewiem na czym jezdził wcześniej wiec dla bezpieczenstwa zalałem mineralke i tak juz zostało

Andrzej_P
Stary wyjadacz
Posty: 811
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:04

Post autor: Andrzej_P » śr 27 lut, 2008 23:40

Tomek pisze: Reguła przy przejściach jest ,że przechodzi się na olej nizszych klas. Syntetyczny, Półsyntetyczny i Mineralny.
Rozmawiałem z jednym mechanikiem, co nalać do mojej T4. Mam zalanego lotosa mineralnego (troche kicha :D), powiedział mi, że zalanie jakiego kolwiek klasą wyższego oleju skończy się wypłukaniem z silnika nagarów jakie przy moim przebiegu napewno są - dalej silnik bezpowrotnie zaczyna cieknąć i na szrot. Myśle, że jeszcze w miare nowym silniku albo po generalce temat można by przełknąć.
kadajka pisze:No to jak mam 1.9 D (91r.) to co mam mu wlać?
Jeżeli już coś sobie wybierzesz, to olej, który raczej jest łatwo osiągalny na rynku, żeby wrazie jakiś dolewek, czy wymiany nie mieszać znowu czegoś innego tylko jak już lać to to samo.

Ja np. do swojego mam zakupionego BP VISCO DIESEL 15W-40.
[color=#0040BF]NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ[/color]

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » śr 27 sie, 2008 22:06

Zbliza mi sie wyminana oleju, wlany mam shell Rimulla 15W40. Silnik oleju nie przepala wogole, od wymiany dolalem moze z setke. Korci mnie zeby zmienic na polsyntetyk Statoil Superway 10W40 - nie wiem na czym wczesniej latal, u mnie zrobil 15 000 na mineralnym. Czy jest sens ryzykowac ze cos sie stanie silnikowi?

rafał

Post autor: rafał » czw 28 sie, 2008 10:57

b8tz pisze:Zbliza mi sie wyminana oleju, wlany mam shell Rimulla 15W40. Silnik oleju nie przepala wogole, od wymiany dolalem moze z setke. Korci mnie zeby zmienic na polsyntetyk Statoil Superway 10W40 - nie wiem na czym wczesniej latal, u mnie zrobil 15 000 na mineralnym. Czy jest sens ryzykowac ze cos sie stanie silnikowi?
było o tym jest ryzyko ze sie schrzani jesli chcesz przejść na inny to w tej gamie propnuje ci Helix diesel15W40 bo rimula jest raczej do pojazdów ciężarowych i jest troche tańsza od helixa
Klasy lepkości zawsze wyższe nigdy niższe!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”