[ T4 1.9 TD] Jaki olej

Tu zadajmy wszelkie pytania związane z Płynami do naszego samochodu.

Moderatorzy: wojjan, chemik211

Kazek_S
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 6
Rejestracja: czw 27 wrz, 2007 08:32

[ T4 1.9 TD] Jaki olej

Post autor: Kazek_S » wt 16 paź, 2007 07:19

Witam

Niedawno kupiłem VW T4 1,9TD, muszę wymienić olej. Zalany jest (w/g karteczki przy silniku) Mobil Delvac MX 15/40. Silnik ma przejechane 300 000 km. Czy pozostać przy tym oleju, czy może zmienić na jakiś inny? Proszę o sugestie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Ernest
Uzależniony
Posty: 195
Rejestracja: wt 30 sty, 2007 18:09

Post autor: Ernest » wt 16 paź, 2007 20:47

Pozostac. :smile:
Pozdrawiam
Ernest
Nie masz nic do powiedzenia to nie pisz!

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » pn 12 lis, 2007 10:02

Podepne sie pod temat. Zalewam motor castrolem magnatec 10w40 polsyntetyk. Chcialbym zmienic na cos tanszego. Tylko na jaki?

oakley

Post autor: oakley » pn 12 lis, 2007 12:03

Używaj olej jaki był wcześniej lany. Mobil 15W/40 .
Zmiany oleju na inny nie odczujesz w osiągach a skutek dla silnika może być fatalny.

Narason.

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » pn 12 lis, 2007 15:45

Zalewam silnik Castrolem, busa kupilem w maju i bedzie juz 4 wymiana:/ a ze castrol nie jest tani zastanawiam sie nad czyms tanszym. Mam możliwość kupować olej Shell Rimula 15W40 w cenie 5 zł/litr a za obecny olej wychodzi mi 30 PLN za litr. Różnica znaczna

Tomek

Post autor: Tomek » pn 12 lis, 2007 19:58

b8tz pisze:Shell Rimula 15W40 w cenie 5 zł/litr
Przechodzisz na mineralny :?: Dlaczego :?:
Wiesz ,że jese to olej dla ciężarówek i traktorów, czyli silników wolnoobrotowych :?:
Patrz abyś z "oszczędności" nie musiał remontowac/wymieniać silnika.

oakley

Post autor: oakley » pn 12 lis, 2007 20:37

coś Ty się mnie uczepił z tym " oakley w czym problem" ? nie rozumiem tego tekstu nie podoba ci sie mój nick ?

bacik

Post autor: bacik » pn 12 lis, 2007 20:41

topics1/2288.htm

poczytaj:)

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » pn 12 lis, 2007 20:41

@oakley przeczytaj ten temat bedziesz wiedział wszystko

topics1/2288.htm


A co do oleju..... Znajomy leje go do T4 1.9D, i śmiga na nim ponad rok (wymiana co ok 2 miesiące) . Z tego co czytalem mozna przejsc z półsyntetyka na minerał, w drugą strone to ryzykowna operacja. Ewentualnie polećcie mi jakiś tańszy półsyntetyk do diesla.


A co myślicie o takim oleju

http://allegro.pl/item265207583_statoil ... a_10l.html

zgodny z poziomem jakości VW 505.00/500.00
Ostatnio zmieniony pt 16 lis, 2007 16:50 przez b8tz, łącznie zmieniany 1 raz.

bobikos
Uzależniony
Posty: 192
Rejestracja: czw 12 paź, 2006 16:27

Post autor: bobikos » śr 14 lis, 2007 20:28

Ja zalewan catrolem gtd 10w40 kupowanym z allegro w bańkach 5 litrowych (90 zł) więc idealnie wystarcza do 1,9 TD i troszkę zostaje. Na castrolu silnik zrobił już 200 tys km, jakieś 30 tys temu sprawdzana była kompresja (34 bary) silnik ma już 340 tys. To chyba mówi samo za siebie...

b8tz
Stary wyjadacz
Posty: 1834
Rejestracja: czw 03 maja, 2007 10:13

Post autor: b8tz » pt 16 lis, 2007 08:36

Do teraz ja tez zalewalem castrolem, udalo mi sie kiedys na promocji w Makro kupić w zestawie 4+1L gratis za 102,99 :D Myślałem nad tym olejem z allegro, ale podobno te oleje właśnie są najczęściej podrabiane.

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

Post autor: fast » pt 16 lis, 2007 16:45

Temat oleju był już poruszany parę razy i kończy się zawsze tym, że każdy chwali swój, bo z olejem jest tak, że co Byś nie nalał to samochód pojedzie i będzie jeździł. To czy olej jest dobry i jaki używać okazuje się po przejechaniu kilkuset tyś. km. Ja ze swojej strony i doświadczenia które mam po przejechaniu 2 milionów kilometrów, na oleju nie warto oszczędzać i zawsze warto używać olej syntetyczny, od początku do końca ekspoloatacji. Wyjątkiem od tej reguły jest tylko samochód (silnik) który bierze olej, bo jest to poprostu nie ekonomiczne jak trzeba od wymiany dolewać kilka litrów, lub silnik z przebiegiem milona kilometrów bo jemu już nic nie zaszkodzi. Według mnie minimum to olej półsyntetyczny. A mineralny to jak ktoś nie lubi swojego samochodu i uruchamia go na mrozie, szczególnie w silnikach TD i TDI
POWER DIESEL TDI und CDI

kadajka

..

Post autor: kadajka » sob 05 sty, 2008 14:24

No to jak mam 1.9 D (91r.) to co mam mu wlać? Nie znam się na olejach a chcę żeby autko zdrowo jeździło. Nie wiem co miał wlane wcześniej a chcę jak najszybciej wymienić olej.
Czy oleje z oznaczeniem 15w40 to syntetyki czy półsynt.?

Pozdrawiam,
Kornelia

bacik

Post autor: bacik » sob 05 sty, 2008 14:39

z tego co wyczytalem to 15w/40 to raczej oleje mineralne....

Tomek

Post autor: Tomek » sob 05 sty, 2008 15:25

bat67 pisze:15w/40 to raczej oleje mineralne....
Też mi się wydaje ,że 15W40 to olej mineralny.
kadajka myślę ,że do Twojego busa najbezpieczniej będzie zalać mineralny.
Reguła przy przejściach jest ,że przechodzi się na olej nizszych klas. Syntetyczny, Półsyntetyczny i Mineralny. W odwrotną strone jest to niewskazane.
Myslę ,że twoje T4 chodziło właśnie na mineralnym sądząc po oznaczeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”