jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Chcesz kupić busa ? Jest taki wybór, a Ty nie wiesz co kupic - dlatego zajrzyj koniecznie tutaj, pomożemy Cie wybrać !!!

Moderator: wojjan

stinger
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 46
Rejestracja: ndz 18 paź, 2009 01:15

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: stinger » ndz 18 lis, 2012 12:00

Pojazdem najbardziej spełniającym Twoje wymagania jest T4 (koniecznie w wersji długiej) lub Trafic (także w wersji LONG) w krótkie wersje się nie baw. Sam miałem okazje kilkukrotnie jechać na południe francji wynajętym busem i powiem Ci że nawet w długiego czasami było się ciężko zapakować jeśli pasażerowie przegieli z bagażami :smile: - wtedy kierowca czasem ratował się przyczepką. Generalnie zauważyłem że większość firm używa mocnych aut typu VW T5 2.5 TDI 174KM, Trafica tego 150KM lub T4 2.5 TDI 150KM bo było nie było to kawał trasy i trochę trzeba ciskać żeby ją szybko obrócić. Na tak mocne wersje braknie Ci kasy więc szukałbym T4 wersji 2.5 TDI 102KM gdzie masz 250NM lub Trafica 1.9 DCI 100KM 240NM - to takie minimum. Co do T4 w benzynowym silniku 2.5 to wydaje mi się że nie sprawdzi się tak dobrze w tym przypadku. Sam takiego miałem i byłem z niego zadowolony jednak z pełnym ładunkiem troche brakuje mu niutonometrów żeby ciągnąć pod górki a jazda z prędkościami ok 130km/h mu nie służy bo zaczyna się robić wir w baku. Pozatym problem z butlą i ograniczony dostęp we francji do LPG. Osobiście poleciłbym jeszcze Ducato L2H1 w wersji 2.8HDI (szerokie- wygoda dla pasażerów, duża ładowność) jednak we francji bramki naliczają opłaty zależnie od wysokośći auta i Ducato jest liczone już jako ciężarowy. Jechałem raz tą trase T4 i liczyło jak osobowy a wracając nowo kupionym Boxerem liczyło już jako ciężarówkę wiec próg musi wynosić coś około 2m. (T4- 194cm, Boxer- 215cm) Także samymi bramkami idzie zaoszczędzić kilka stówek :wink: pozdrawiam

zoltye30
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 15
Rejestracja: śr 14 lis, 2012 11:02

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: zoltye30 » ndz 18 lis, 2012 17:24

Stiniger, dzieki za wyczerpojaca odpowiedz :grin:

stinger
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 46
Rejestracja: ndz 18 paź, 2009 01:15

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: stinger » ndz 18 lis, 2012 20:32

Nie ma problemu. Daj znać na forum jak już coś kupisz :wink:

kat825
Stary wyjadacz
Posty: 690
Rejestracja: sob 06 mar, 2010 12:28

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: kat825 » ndz 18 lis, 2012 20:33

i fotki oczywiście :)

zoltye30
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 15
Rejestracja: śr 14 lis, 2012 11:02

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: zoltye30 » pn 19 lis, 2012 12:21

ok nie ma problemu, ale przystaje na poszukiwaniu T4 Carawelli.

Sterciu
Sponsor 2012
Posty: 3630
Rejestracja: sob 12 maja, 2007 08:52

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: Sterciu » śr 21 lis, 2012 18:58

stinger pisze:jednak we francji bramki naliczają opłaty zależnie od wysokośći auta i Ducato jest liczone już jako ciężarowy. Jechałem raz tą trase T4 i liczyło jak osobowy a wracając nowo kupionym Boxerem liczyło już jako ciężarówkę wiec próg musi wynosić coś około 2m. (T4- 194cm, Boxer- 215cm) Także samymi bramkami idzie zaoszczędzić kilka stówek :wink: pozdrawiam

We Francji opłaty za przejazdy są zrózniocowane , w zalezności od danego odcinka autostrady i kto jest jego zarządcą. Czy bedzie jechał T4 czy Boxerem , czy Sprinterem maxi to opłate będzie miał taką samą na danym odcinku autostrady o ile dmc będzie miał nizszą niż 3,5T a wysokośc pojazdu nie przekroczy 3m i nie ma więcej jak dwóch osi.

We francji pojazdy dzielą się na 5 klas.

klasa 1 - pojazdy dwuosiowe, których wysokość nie przekracza 3 m, a masa całkowita jest mniejsza od 3,5 t
klasa 2 - pojazdy dwuosiowe ciągnące przyczepy, wysokość zestawu nie przekracza 3 m, a masa całkowita jest mniejsza lub równa 3,5 t,
klasa 3 - autobusy i pojazdy ciężarowe dwuosiowe, o wysokości 3 m i wyższe, lub o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony,
klasa 4 - autobusy i pojazdy ciężarowe trzy- lub więcej -osiowe o wysokości 3 m i wyższe lub o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony,
klasa 5 - motocykle.

-- 21 Lis 2012, 2012 19:24 --
zoltye30 pisze: Niektozy wypowiadaja sie na temat poziomu halasu w t4 caravelli a Trafiku czy vivaro, pisza ze w Trafiku lub vivaro jest ciszej, mi osobiscie sie wydaje ze w caravelli jest ciszej bo cala tylna czesc jest obudowana a w tamtych gola blacha z dykta i siedzeniami, wiec Panowie jak to jest? nie widzialem tak obudowanej tylnej czesci w Tra. czy Viv. jak Cara. oczywiscie biorac pod uwage fabrycznie orginalne osobowki.
T4 nie jest jakoś rewelacyjnie wyciszona , ale to konstrukcja z poczatku lat 90-tych a wtedy nie kładziona tak wielkiego nacisku na to zwłaszcza w autach dostawczych. Trafic jest ciut lepiej wyciszony w kabinie , choć rewelacji tez nie ma , na wolnych obrotach silnika co prawda nie słychac ale juz w czasie jazdy przy rozpędzaniu jest podobnie głosny. Jezdziłem jednym i drugim i pod względem wyciszenia nie ma rewelacji , w sprinterze z 2006 roku mam ciszej w kabinie juz , tylko tam znów turbina jest wkurzająca bo gwizda dośc głośno i tak jest od nowosci. Niestety trafic na dlugich trasach jest męczący i jak gdzies dalej w trase mam jechac to wolę starszym o kilka lat sprinterem jak młodszym trafickiem , duzo lepiej mi się poprostu sprinterem jezdzi , jest mocniejszy , zrywniejszy , lepszy do wyprzedania zwłaszcza z ładunkiem , to w porownaniu z trafickiem to przepaśc na korzysc sprintera.

T4 bedzie napewno bardziej niezawodnym autem od traficka , duzo bardziej bezawaryjnym , jest to jedno z ostatnich prawdziwych aut jak to mawiają, bo jak wiekszosc wie prawdziwe auta skończyły sie w okolicach 2000 roku... T4 pomimo ze produkowany do 2003 roku łapie się jeszcze na te ostatnie prawdziwe auta ;). Jakiś czas temu kupiłem do traficka oryginalne nowe felgi stalowe w aso renaulta , jak się okazało wszystkie były zwichrowane w komplecie , po wymianie na kolejne nowe było to samo , więc jak cała reszta jest tak wykonana jak te felgi to bym sobie odpuscił ten model :rotfl:... a dodam tylko ze mam taki 3 letni na stanie w firmie ale juz niedługo mam nadzieje.

Za cene 25kzl to chyba ja bym szukał caravelle , bedzie najwygodniejszy to samochód bo tym się prawie jak osobówką jezdzi pod warunkiem ze układ siedzeń będzie zaczynając od pierwszego rzędu 2+3+3. Sprinter za tą cene to kupisz w dobrym stanie ale blaszaka, sprinter w wersji osobowej w tej cenie to bedzie zajezdzone padło bo te auta nikt nie kupuje po to aby rodzinę do kościoła wozić.... Mozesz jeszcze uderzyc w ducato/boxera/jumpera , w tej cenie spokojnie kupisz coś z modelu produkowanego w latach 2002-2006 z silnikiem 2.8JTD lub 2.8HDI(w przypadku PSA) ale silnik jest we wszystkich trzech ten sam tylko inaczej oznaczony. Wada jest taka tych aut ze korodują na potęge , czy to roczniki z lat 1994-2002 czy 2002-2006 to niewiele się zmieniło w przypadku zabezpieczeń antykorozyjnych i trzeba patrzec na stan blachy. Niestety ducato i blizniaki mają tez wady , ale które auto ich nie ma... maja słabe skrzynie biegów , skrzynie biegów to jest towar na który duze zapotrzebowanie jest bo często się sypią synchronizatory w nich. Duzy plus tych modeli to przestronnośc kabiny , nadwozie jest szerokie co za tym idzie majac w pierwszym rzędzie 3 miejsca siedzące i wioząc kpl pasazerów na nich nie mogą narzekać na brak miejsca , a jeszcze pomiędzy drzwiami pasażera a fotelem upchalby jeszcze jednego chudego chińczyka ;). T4 , T5 , Vito i innego pokroju auta mogą pozazdrościc tylko tej przestronnośc kabiny trojaczków.

fast pisze:
zoltye30 pisze:fast, zgadza sie ze bedzie nowszy ale nie koniecznie lepszy, aby dolozyc 15tys to bym znalazl ale za " ostatnie pieniadze nie kupie portfela"
Jak Ci się coś posypie za granicą, to stracisz nie tylko portfel, ale i buty :wink:
Kupując młodszego busa z mniejszym przebiegiem zmniejszasz to ryzyko.
Poza tym nie wiem jak u Ciebie z terminami dostarczenia ludzi na miejsce, ale np. w moim wypadku, gdybym nie dojechał na czas np. z powodu awarii, naraził bym firmę, która mnie wysyła na grube straty.
Myślisz, że można znaleźć np 12 letnią Caravelle z małym przebiegiem i w dobrym stanie ? Życzę powodzenia :grin:
Ja rozumiem gdybyś kupował busa do jazdy na wycieczki z rodziną, można sobie pozwolić na jakieś niedociągnięcia, ale pracować trzeba dobrym sprzętem.
Takie jest moje podejście do usług, które świadczę.
Fast , wszystko zalezy od własciciela auta i przygotowania go do takich tras, starszym autem tez mozna bezawaryjnie robić rocznie kupe tysięcy km i to na międzynarodówce.... tylko trzeba auto przygotować do takich wojazy dobrze , a kupując auto za 25kzł , ostatnie 25kzł to niestety tak nie bedzie... Tu pozostaje tylko kupic auto za jakies max 15-16kzł i włozenie w niego 10kzł aby samochód nie sprawił problemów w najmniej nie oczekiwanym momencie. A nowsze auto tez nie oznacza problemów , miałem auta nowe , chociazby sam sprinter 316-tka z którym jak był prawie nowy to wiecznie były problemy jakies i po serwisach ciągle stał, problemy się skończyły jak na gwarancji prawie wszystko wymienili w nim na nowe , teraz ma grubo ponad 700kkm i auta nie boje sie puszczac w długie trasy bo staramy się u nas zapobiegac niz leczyc i wiem ze nie ma prawa się zepsuc. Fakt przy takim przebiegu więcej wymaga uwagi taki samochód ale nic nie jest wieczne. A zepsuc się w najmniej oczekiwanym momencie moze nawet nowe auto gdzies daleko w trasie.

-- 21 Lis 2012, 2012 19:36 --
krzychuk pisze:A moze warto wziac pod uwage nówke salonówke w leasingu ta kase która masz przeznaczyc na wstepne opłaty a raty spłacac z zysku!
A pózniej oddać auto , jest wiele takich firm co na start kupuje nówke w leasing i pózniej firma nie ma z czego spałacac rat i zabierają samochód. Jak się nie ma kasy aby kupowac za gotówkę nówkę i nie ma się zabezpieczonej roboty w postaci róznych umów , kontraktów na kilka następnych lat to ładowanie się w leasing jest z deka ryzykowne , bym powiedział ze bardzo ryzykowne. Znam bardzo , ale to bardzo wiele przypadków (niestety i przez takie przypadki ja dostalem w dupe) ze najwazniejsze w firmie to było kupno nowego auta (bo przeciez nowe lepiej wygląda pod firmą jak troche starsze i w starszym modelu) , a pózniej auto zabrali za niespłacanie rat , firma się zawineła i sladu po niej nie ma.
fast pisze:
zoltye30 pisze:zgadza sie, ale nie moge tyle wylozyc, 25-28tys max.
No to w tych kosztach jaki masz wybór ? Caravelle 2002-3 102KM długi.
Dobra caravella z tych lat to będzie kosztować powyzej 30kzł niestety. Ponizej tej kwoty to raczej auta w które sporo trzeba włozyc , za 25kzł to mozna szukać raczej coś z lat 1997-1999 włącznie... Nie ma co się oszukiwać niestety... Niedawno kolega sprzedal longa caravelle acv , w bardzo dobrym stanie w/g mnie , rocznik 99 ale wziął za nią prawie 32kzł i klient nawet nie marudził ze tyle musi wyłozyc jak auto zobaczył.

grzesio70
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 31
Rejestracja: pn 03 wrz, 2012 19:18

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: grzesio70 » sob 08 gru, 2012 15:57

Nie pchaj się w szajs typu Fiat Peugeot Mercedes. Bierz sprawdzoną T4 Multivanika 2.5TDI najlepiej 151km silniki pewne na 1 mln. kilometrów zdzieram 3 T4 w 2.5 i złego słowa nie dam powiedzieć. Obecnie mam w ATLANTISIE 311tys. przebiegu i o nic się nie boję. 102km daje rade choć 151km to wielka różnica. Pozdrawiam

Giemul
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: pt 15 sie, 2008 10:43

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: Giemul » ndz 09 gru, 2012 11:05

chcesz za 25 000 kupić wózek , który będzie ci robił bezawaryjnie , systematycznie takie trasy ??? Sorry kolego ale jesteś niesamowitym optymistą . Prawda jest taka że musiałbyś mieć ogromne szczęście . Ja rozumiem że wymyśliłeś sobie interes ale masz zwyczajnie za mało kasy . Tylko się wpakujesz w problemy . Sorry że tak cię sprowadzam na ziemię ,ale przemawia przez ciebie lekki brak znajomości tematu . No ale optymizm jest domeną ludzi szczęśliwych . Ja tam ci naprawdę szczerze życzę powodzenia ale trochę musisz zejść chyba do realu .

Takie auto można i owszem kupić ale nie gdy musisz robić terminy . Jak sobie jedziesz bez presji czasu to owszem można i na koniec świata jechać starszym autem , ale nie jak masz być ( pod karą pieniężną czy utraty wiarygodności u ludzi ) .

Awatar użytkownika
peters
Sponsor 2013
Posty: 4295
Rejestracja: śr 21 lis, 2007 16:25

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: peters » ndz 09 gru, 2012 14:20

A tam gadacie ,jak ktos dba i pozniej chce sprzedac auto to i ponizej 25tys.zl kupi auto ktorym sie pocieszy.Wszystko zalezy od szczescia i przypadku. :grin:
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej.
Kupie pomke hamulcowa ze zbiorniczkie bez ABS od TDI.Stan idealny.

Giemul
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: pt 15 sie, 2008 10:43

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: Giemul » ndz 09 gru, 2012 14:42

no ja teraz szukam ładnego zadbanego a mam na wydanie 4 dychy , i ... na razie jakoś nie znalazłem

Tomasz
Stary wyjadacz
Posty: 501
Rejestracja: pt 19 gru, 2008 22:15

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: Tomasz » ndz 24 lut, 2013 09:24

Polecam swojego trafika bezwypadek 05r 9 osób za 23brutto (pełna faktura) :) Mam go 4 lata i średnio w każdym roku wkładałem w niego 800zł (nie licząc wymiany oleju, rozrzadu). Cały czas jeżdżę na na pełnym syntetyku. Jak 4 lata temu miałem do wydania ok 40tyś to nic lepszego na rynku nie było. Jeździłem po 5 letnie t5 to na dzień dobry wkład w niego musiał być ok2-4tys, vita nie chciałem bo rdza. Sprzedaję bo kupuję taniego dostawczaka oraz osobówkę e53 3.0d. pozdr
Sorry, że nie czytałęm tematu ale podpiąłem się pod auto do 25tys :) pozdr i na końcu napiszę, że ani dobrego vita ani tym bardziej t5 nie kupisz do 25tys a t4 w środku to hmmm Mój trafic zero rdzy (minus to elektryka i nietrwałe zawieszenie).
[ external image ]
www.bus-forum.pl/viewtopic.php?f=32&t=6913

darelk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 31
Rejestracja: wt 29 sty, 2013 09:50

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: darelk » ndz 24 lut, 2013 10:36

dodam od siebie że najlepiej na takie trasy mieć taksówkę nową na gwarancji , z doświadczenia wiem że auta mają swój okres przydatności do użytku i jak na anglię jeździliśmy movanem z 2004 r z przebiegiem już grubo ponad 600 tyś ( teraz to i ma ponad milion ) to się jeździło ze strachem za ile km coś padnie , teraz mamy nówkę i jeździmy i wszystko w d... mamy

Tomasz
Stary wyjadacz
Posty: 501
Rejestracja: pt 19 gru, 2008 22:15

Re: jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: Tomasz » czw 28 mar, 2013 20:45

No na pewno zachęciłeś :) Napisz, że jeździsz 100 i pali 7 heh
[ external image ]
www.bus-forum.pl/viewtopic.php?f=32&t=6913

darelk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 31
Rejestracja: wt 29 sty, 2013 09:50

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: darelk » pt 29 mar, 2013 08:02

norbi331,
norbi331 pisze:wiec malo ktory vam dorowna t5
może chcesz się spróbować z movano 3.0 210 KM ? :)

NIKA
Sponsor 2012 2013
Posty: 579
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 10:40

jakiego radzicie busa osobowego do 25tyś.zł

Post autor: NIKA » pt 29 mar, 2013 09:06

... i z rolowanego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcesz kupić busa ??”