T5 długi 2.5 TDI osobowy

Chcesz kupić busa ? Jest taki wybór, a Ty nie wiesz co kupic - dlatego zajrzyj koniecznie tutaj, pomożemy Cie wybrać !!!

Moderator: wojjan

Kingu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 7
Rejestracja: czw 08 lis, 2012 23:58

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kingu » pt 09 lis, 2012 00:52

Przymierzam się do zakupu używanego VW T5 w długiej wersji z manualną skrzynią. Zastanawiam się jaki wybrać silnik do poniższego przeznaczenia - 2.5 TDI 130 km czy 174 km (5 cylindrowy), czy konieczenie 4x4, czy słabszy z 4x4 może być sensowniejszy niż mocniejszy bez?

Przeznaczenie: transport osób z bagażem, spora część tras na krętych drogach górskich o dużym nachyleniu (Alpy).
Chyba idealnie byłoby prócz pięciocylidrowego 2.5 TDI 174 PS mieć jeszcze 4x4 ale mało takich w długiej wersji.

Jest np. taki 174 km bez 4x4
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 7020000000

lub taki 130 km 4x4
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2290000000

Auto ma powiedzmy nieco ponad 200 tys. Zakładając, że w tym momencie wszystko tam gra, przed zakupem dawałbym auto do sprawdzenia w serwisie VW w Niemczech. Interesuje mnie co w tym modelu / silniku będzie do wymiany przez następne 100-200 tys.?
Na co zwracać uwagę przy zakupie, to pewnie doczytam w innych wątkach :)

Czy ten bus przy 130 lub 174 km ale bez 4x4 pociągnie bezproblemowo przy pełnym obciążeniu na kilkunastoprocentowych nachyleniach? Trasy poza sezonem zimowym.
Niektóre mają jeszcze coś takiego jak wsparcie podjazdów pod górę (Berganfahrassistent).

Kacper
Stary wyjadacz
Posty: 974
Rejestracja: pn 14 sie, 2006 15:06

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kacper » pt 09 lis, 2012 09:50

Ok 200tys. km. Więc dwumas na pewno, no i skrzynia nie należy do najmocniejszych elementów tego auta. Jak ktoś ostro jeździł także półosie.
Jeśli poprzedni właściciel nie dbał to turbina też po takim przebiegu może dać znać o sobie (jak w każdym dieslu zresztą).
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: fast » pt 09 lis, 2012 13:27

Na pewno brał bym mocniejszy 174 i jak by był 4motion, to by było super.
Wszystkie wymienione awarie przez Kacper mogą, ale nie muszą się zdarzyć przy przebiegu 200tyś u mnie to wystąpiło dużo później.
Turbina przelatała u mnie 500 tyś i z tego co wiem jeździ dalej.
Te busy z linków to straszna bieda bez tapicerki, poszukaj Transportera T5 shuttle.
Bardziej przypomina Caravelle niż te z linków, a jest tańszy od oryginalnej Caravelle, lub oryginalną Caravelle.
Jak nie chcesz mieć pewnych problemów ze skrzynią przemyśl automat.
Oczywiście też może się popsuć, ale nie występują w nim nagminnie awarie które przytrafiają się skrzyni manualnej, gdzie awaria prędzej, czy później jest prawie pewna.
Problemów z półośkami też nie unikniesz, ale można temu zaradzić, jest jakiś patent który eliminuje tę przypadłość.
POWER DIESEL TDI und CDI

TDI syncro
Sponsor 2012 2013
Posty: 1831
Rejestracja: pt 02 lut, 2007 22:20

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: TDI syncro » pt 09 lis, 2012 19:32

Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam. Jak by Ci mało było to sobie chipa zrobisz i będziesz latał szybciej-ale w sumie po co-w przepaść spaść :?: :wink: Jedna oś nie jest zawsze w stanie przenieść mocy na podłoże temu polecam 4x4. I podstawa przed zakupem-sprawdz czy EDS działa-czasem są też wersje z manualną blokadą-też super sprawa.
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam sworzeń dolny do T4 2.4D

KenoBi
Stary wyjadacz
Posty: 1183
Rejestracja: czw 01 lut, 2007 14:08

Re: T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: KenoBi » pt 09 lis, 2012 20:36

TDI syncro pisze:Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam
jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziła by, że ma go za mało

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

Re: T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: fast » pt 09 lis, 2012 23:00

KenoBi pisze:
TDI syncro pisze:Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam
jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką
Na biednego nie trafiło :wink: ;D
POWER DIESEL TDI und CDI

Kacper
Stary wyjadacz
Posty: 974
Rejestracja: pn 14 sie, 2006 15:06

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kacper » sob 10 lis, 2012 11:29

Teraz się tak zastanawiam, wersje 4x4 nie miały jakichś wzmocnionych półosiek czasem?
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska

TDI syncro
Sponsor 2012 2013
Posty: 1831
Rejestracja: pt 02 lut, 2007 22:20

Re: T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: TDI syncro » pn 12 lis, 2012 09:38

KenoBi pisze:
TDI syncro pisze:Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam
jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką
Pod względem napędu :razz: a ja narzekam bo jeżdze z przyczepką 2T wokół komina więc to inne splania są-jak do 5 biegu sie dojdzie to wszystko. A jak sie jeździ po wioskach z wątpliwym asfaltem to niestety... Ale auto zarabia w ten sposób.
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam sworzeń dolny do T4 2.4D

Kingu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 7
Rejestracja: czw 08 lis, 2012 23:58

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kingu » wt 13 lis, 2012 23:43

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, już szukam na autoscout.de Jeśli znajdę słabszy silnik 130 KM ale 4x4, to chyba właśnie taki wybiorę. Automatem nie jeździłem, więc tu jeszcze znak zapytania :)

@fast
Właśnie nie wiedziałem o co chodzi z tymi nazwami - T5, Caravelle, Multivan itd. Tu znalazłem wyjaśnienie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... orter_(T5)

Rzeczywiście do komercyjnego przewozu osób bardziej by pasowała Caravelle niż goły T5.
Ten mógłbym już oglądać ale nie pasują mi takie tylne drzwi, wolałbym te skrzydłowe.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 9190000000

Ten problem z dwumasem i skrzynią pojawił się u Ciebie jeszcze przed 300 tys., czy później?
Ile kosztuje skrzynia manualna?

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: fast » śr 14 lis, 2012 00:38

Ten z autoscout24 jest ok ale dość drogi po opłatach wyjdzie z 80tyś zł
Ale jak dobry można przemyśleć. Skrzynia u mnie rozleciała się po intensywnej eksploatacji 370kkm. Remont skrzyni z wymianą dwumasy sprzęgło z dociskiem i robota kosztowało w granicach 5-6 tyś.
Po 500kkm wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i pompowtryski, to mnie szarpnęło na 8 koła
No i dwa razy robiłem półośkę, prawa wytrzymała 200kkm lewa 400kkm.
Z grubych wydatków, to chyba wszystko :wink:
POWER DIESEL TDI und CDI

Kingu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 7
Rejestracja: czw 08 lis, 2012 23:58

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kingu » śr 14 maja, 2014 20:37

Dawno mnie tu nie było ale po wielu miesiącach poszukiwań, w sumie po ponad roku, znalazłem to czego szukałem.

VW Caravelle, długi, 4x4, 2.5 TDI, 174 KM, 2006, 143 tys. km, 8 miejsc, 5 drzwi, czarna skóra, drzwi skrzydłowe.

Byłem już z nim w autoryzowanym serwisie VW (Szwajcaria), aby sprawdzili co mu dolega.
Poza tarczami hamulcowymi tylnymi do wymiany i błędu zbyt niskiego napięcia znaleziono tylko to:

- łożysko wału kardanowego / przegubowego, lekko kruszące się osłony gumowe, o ile dobrze zrozumiałem

Pytałem też o te wszystkie elementy wymienione przez Was w tym wątku i niby wszystko gra, a przynajmniej wszystko, co da się stwierdzić póki nie padnie.

Jutro do południa muszę dać odpowiedź odnośnie zakupu. Niestety nie mam kogo o to zapytać, bo nikt ze znajomych nie jeździł takim autem. Dlatego zwracam się do Was z zapytaniem odnośnie sprzęgła.

Czy to normalne, że sprzęgło chodzi ciężko, a w momencie wysprzęglenia słychać jakby tupnięcie? Poza tym łatwo gaśnie przy ruszaniu na samym sprzęgle na płaskim bez obciążenia. Zakres wysprzęglania wydaje mi się bardzo krótki.
Być może to bezsensowne porówanie ale przez 8 lat jeździłem Vento 1.9 TDI zarówno ze starym jak i z nowym sprzęgłem i to dwa różne światy w porównaniu do tej Caravelle.

Fajnie się jedzie tą "karawelką", tylko to sprzęgło mnie martwi.

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: fast » czw 15 maja, 2014 21:45

Sprzęgło jest ok. trzeba tylko przesmarować na wieloklinie. Miałem tak, że wciskałem pedał sprzęgła i zostawał w podłodze, po przesmarowaniu wieloklinu na którym przesuwa się tarcza wszystko wróciło do normy.
POWER DIESEL TDI und CDI

Kingu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 7
Rejestracja: czw 08 lis, 2012 23:58

Re: T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: Kingu » śr 21 maja, 2014 09:23

Fast, dziekuje za odpowiedz. Czy wykonanie tego wymaga rozbierania sprzegla? Chodzi mi o czasowy naklad pracy.

fast
Sponsor 2013
Posty: 2474
Rejestracja: pn 17 kwie, 2006 12:03

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: fast » śr 21 maja, 2014 09:43

Kingu pisze:Czy wykonanie tego wymaga rozbierania sprzegla?
Niestety tak.
POWER DIESEL TDI und CDI

mochtak
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 6
Rejestracja: wt 04 maja, 2010 19:58

T5 długi 2.5 TDI osobowy

Post autor: mochtak » pn 17 lis, 2014 11:58

Mam 2,5 130 KM, ale nie ma mowy by gasł przy ruszaniu bez gazu. Czy szarpie przy ruszaniu? Czy stuka przy wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy (jak zmieniasz bieg na wyższy)? Jeśli pierwsze tak, to sprzęgło jest do wymiany, jeśli drugie to także dwumas.
Pozdrawiam
Grześ M
http://www.mochtak.pl
VW T5 2,5 tdi
MB W124 300E

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcesz kupić busa ??”