Zapala się spirala świec oraz STOP (tryb awaryjny)

Moderatorzy: wojjan, chemik211

DRIVER77
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 15
Rejestracja: śr 28 paź, 2015 12:48

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP (tryb awaryjny)

Post autor: DRIVER77 » wt 02 maja, 2017 09:09

chemik211 pisze:Pisał sam że ciężko odpalić i że na plaku odpala
Ciezko zapala tylko rano po postoju 10-12 h. Gdy juz zapali mozna go gasić i zapalac do woli i pali od strzała. Podczas jazdy nie gaśnie,nie szarpie,nie przerywa. Mozna go zgasić i za 2 godz normalnie zapali. Po mieście brak jakichkolwiek objawów. STOP zapala sie podczas jazdy autostradowej lub górki ,ale tu nie ma reguły kiedy. Niekiedy 200-300km spkoj a niekiedy 5-10 km. Natomiast zawsze po mocnym wcisnieciu gazu zapala sie spirala świec i czuć niedobór mocy,ale to nie tryb awaryjny. Tryb awaryjny tylko w momencie gdy STOP sie zaświeci.

-- Nie 07 Maj, 2017 20:40 --

Witam. Wóz podpięty pod Clipa. A wiec, wywala cały czas tylko jeden błąd i to tylko jak mocno wciśniesz gaz na 4/5/6 biegu. Błąd obwód ciśnienia paliwa w rampie. Kodu nie pamiętam. Podczas rozruchu nie ma gwałtownego strzału ciśnienia tylko narasta 50/100/150/200/250/300/350 bar i wtedy zapala. Po zgaszeniu odrazu ciśnienie idzie do 0. Na biegu jałowym normalnie trzyma okolo 350 bar. Po wciśnięciu gazu w podłogę niekiedy trzyma 1500 bar a niekiedy 750 bar. Wtryski sprawdzone na przelew i żaden nie wykazuje lania. Wszystkie menzurki zapełniają się równiutko. Mam takiego pewnego speca który nie chce wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów. Na początek zaproponował abym wyciągnął zbiornik paliwa i zajrzał jak wygląda pompa,smok,szczelność przewodów. Gdy to nie przyniesie oczekiwanego skutku wtedy możliwe opcje: 1) walnięty czujnik na szynie (mało prawdopodobne że źle czyta) 2) walnięty zawór na szynie po przeciwnej stronie (bezpieczeństwa),zaciety lub zacinający się. 3) Walnięty zawór regulator ciśnienia w pompie CR. 4) Walnięta pompa CR (mało prawdopodobne). Jak jest pełny bak paliwa lub poł auto pali od strzała nawet po kilku dniach stania. Jak jest cwiartka lub mniej zaczynają się problemy nawet po kilku godz stania. Jednakże stan paliwa nie ma wpływu na wpadanie w tryb awaryjny. Czy jest pełny bak czy ćwierć to i tak pod obciążeniem po mocnym wciśnięciu gazu gdzieś ucieka ciśnienie na rampie.

-- Nie 07 Maj, 2017 20:41 --



-- Wto 09 Maj, 2017 20:21 --



-- Wto 09 Maj, 2017 20:22 --

Zdjęty zbiornik. W środku czyściutko jak w nowym. Zero szlamu,nalotu itp. Auto cały czas tankowane na Orlen. Wszystkie przewody paliwowe od zbiornika do filtra szczelne. Od filtra dalej również. Więc opcja syfu w baku,nieszczelnosci została wykluczona. Uzupełnieniem-brak pompy wstępnej w baku. Najwidoczniej ten model takowej nie posiada. Posiada natomiast ręczną pompkę przed filtrem.

ptuch
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 32
Rejestracja: sob 24 kwie, 2010 20:59

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP (tryb awaryjny)

Post autor: ptuch » czw 15 cze, 2017 21:14

Podobne objawy ćwiczyłem kilka lat temu, gdy Masterek z tym samym silnikiem został zalany na niezależnej stacji opałem strącanym jakimś kwasem i domestosem (taki miał zapach po zlaniu z baku). Skończyło się na wymianie pomp paliwowych. Auto ma zdaje się dwie, wstępną i wysokiego ciśnienia- poleciały obie. Wymiana zaworków nie pomogła, bo pompy były przytarte.
Zapiekły się także wtryski, konieczna była wymiana na regenerowane przez Boscha. Łącznie rachunek podleciał do 8.000 zł...
Reasumując - także podejrzewam problem z zasilaniem paliwem. Może za niskie ciśnienie, pompa nieco słabuje? Elektronika wtrysków, skoro auto zaczipowane? Znam dobrego mechaniora w okolicach Warszawy - mogę śmiało polecić, ogarnia temat. Choć nie wiem, czy podejmie się grzebania w czipowanym aucie, na mojego Mastera z gazem kręcił nosem, że to nie ortodoksyjne.

Jak to się ta stacja w Torzymiu nazywała? Taka mała, niedaleko zjazdu z A2, wygodna na szybkie dotankowanie auta...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”