[ T4] AWARIA licznika w T4 !

Moderatorzy: wojjan, chemik211

luksky

Post autor: luksky » śr 18 kwie, 2007 00:12

kolego ja mam schematy oraz dość dużo dokumentacji, napisz do mnie na gg 4063513 a podziele się chetnie. Pozdrawiam

slimak

Post autor: slimak » śr 18 kwie, 2007 07:37

pleban111 pisze:
Acha - na druku licznika jest zamontowany maly buzzer (piszczek) - wie moze od czego to jest? :idea: Pytam sie bo mi jeszcze nigdy to nie piszczalo...
W przypadku spadku cisnienia oleju zapala sie kontrolka i rozlega sygnał dzwiękowy, to właśnie jest ten brzęczyk. Lepiej niech nie piszczy :grin:

luksky

Post autor: luksky » śr 18 kwie, 2007 20:50

jak zapiszczy to już jest po ptokach :)

johnybravo2

Post autor: johnybravo2 » ndz 22 kwie, 2007 21:03

pleban111, Witaj,buzer odzywal sie w moim poprzednim t4 gdy bylo bardzo malo oleju w silniku,pozdrawiam

jaco07
Guru
Posty: 281
Rejestracja: śr 12 lip, 2006 20:49

Post autor: jaco07 » pt 27 kwie, 2007 16:42

pleban111 pisze: musze jeszcze naprawic ... podswietlenie przelacznika klawiszowego od zalaczenia swiatel (podświetlony tylko w środkowej pozycji)
tak powinno (niestety) być - T4 jest niestety ubogi w kontrolki - a to podświetlenie w środkowym położeniu oznacza włączone światła pozycyjne
(chyba że chodzi ci o spaloną żarówkę podświetlenia ideogramu żarówki - to co innego)

pleban111

Post autor: pleban111 » pt 11 maja, 2007 00:45

Witam ponownie...
Odnosnie licznika - czy ktos wie czy bedzie pasowal licznik z obrotomierzem od pasata B3 powiedzmy benzyniaka?
Pytam sie gdyz zastanawiam sie nad wymiana licznika - ten moj niestety ostatnio znow zaczylna marudzic (zakladam pekniecie sciezki w innym miejscu) a ostatnio brak mi czasu na zabawe w kotka i myszke z tym ustrojstwem...
Pozdrawiam

pleban111

Post autor: pleban111 » ndz 13 maja, 2007 14:32

Witam...
slimak pisze:Nie będzie, obrotomierz ma inną skale i będzie oszukiwał wskaznik paliwa. Passat ma 70-litrówy zbiornik. Na Allegro można kupic zegary do T4 z obrotkiem.
Owszem mozna z tym ze liczniki od T4 sa ok 2*drozsze niz od pasatow a benzyniakow to juz szczegolnie. Wobec tego zastanawiam sie w czym tkwia roznice w licznikach - czy jest to tylko kwestia wyskalowania czy tez sa inne 'niespodzianki" np. inne w rezystancje wskaznikow czy nawet roznice w parametrach fizycznych poszczegolnych czujnikow w instalacjach samochodow...
A wiec:
1) W przypadku wyskalowania np. obrotomierz to wg. mnie nie ma szczegolnego znaczenia inna wartosc skali, byle by poprawnie mierzyl (wiadomo ze powyzej 4000 obr/min dla diesla to meczarnia a nawet zabojstwo).
2) W przypadku roznicy w rezystancji wskaznikow (paliwo i temp) to czy jest mozliwe przelozenie tych wskaznikow z orginalnego licznika - jesli tak to czy moze to miec jakies 'nieoczekiwane" skutki.


Pozdrawiam.

Ps. ma moze ktos shemat ideowy takowych licznikow - chetnie bym je porownal i wowczs wzystko bylo by jasne...

dawid1984
Stary wyjadacz
Posty: 1009
Rejestracja: ndz 03 wrz, 2006 13:23

Post autor: dawid1984 » ndz 13 maja, 2007 14:50

Musi ci sie zgadzac "wartosc przelozenia licznika" czy jakos tak.
chodzi o cyfre na liczniku ktora widzisz pod znaczkiem km/h
w moim przypadku jest to 830.kupujac licznik musisz zwrocic uwage wlasnie na to aby licznik nie przeklamywal predkosci.Co do obrotka i wskaznika temperatury,nie jestem pewny ale podobno wystarczy przelozyc.
Biodiesel - Flower Power
[url=http://dawid1984.wrzuta.pl/obraz/81HYLFEFhZF/27052009225][img]http://c6.wrzuta.pl/wm19529/5555136100184e714ae8abaf/27052009225?[/img][/url]

pleban111

Post autor: pleban111 » ndz 13 maja, 2007 17:44

dawid1984 pisze:Musi ci sie zgadzac "wartosc przelozenia licznika" czy jakos tak.
chodzi o cyfre na liczniku ktora widzisz pod znaczkiem km/h
w moim przypadku jest to 830.kupujac licznik musisz zwrocic uwage wlasnie na to aby licznik nie przeklamywal predkosci.Co do obrotka i wskaznika temperatury,nie jestem pewny ale podobno wystarczy przelozyc.
Wynika z tego ze golownym problemem jest rozne wyskalowanie wskaznikow.
Co do predkosciomierza - tu rowniez nie widze problemu z przelozeniem.
Pozdrawiam

slimak

Post autor: slimak » ndz 13 maja, 2007 18:31

Jak ktoś rozpracuje temat kalibracji wskażnika poziomu paliwa to niecierpliwie czekam na info!

wojjan
Sponsor 2012 2013
Posty: 846
Rejestracja: śr 02 sie, 2006 22:38

Post autor: wojjan » ndz 13 maja, 2007 22:34

slimak pisze:Jak ktoś rozpracuje temat kalibracji wskażnika poziomu paliwa to niecierpliwie czekam na info!
Temat obrotomierza i zegarów od passata b3 wałkowalem juz na forum.
Jeśli masz sprawny licznik z t4 to kupujesz licznik od passata i bez najmniejszych problemów przekładasz swój zegar prędkościomierza 3 lub 4 śrubki i zegar temp/paliwo jest na wcisk a obrotomierz i obudowa zostaje ta z passata. U mnie obrotomierz sam się wyskalowal gdyz pobiera impulsy z alternatora jak w każdej t4 benzyna czy diesel 8-)
Moderator

pleban111

Post autor: pleban111 » pn 14 maja, 2007 19:20

slimak pisze:Wojjan masz racje, ale tylko w przypadku starszego typu licznika. W nowszych (TDI) cała elektronika jest na jednej płytce i nic nie przełożysz ani nie zmienisz. Niebieskie zegary można w pewnym zakresie "dostroić: za pomocą vag,a ale zakres regulacji jest zbyt maly aby dopasować wskazanie poziomu paliwa. Obrotek co i owszem idzie w elektronicznych (tylko niebieskch, zielonych niestety nie) zegarch dostroić.
Zresztą zegarów od passata B3 do T4 TDI nie wpasuje bez rewolucji w instalacji elektrycznej.
Reasumujac: w przypadku TDI sa problemy zas w przypadku zwyklego 2.4D takowe problemy (np. obrotomierz) nie wystepuja?

Pozdrawiam

wielkizdzich

Post autor: wielkizdzich » wt 22 maja, 2007 19:03

czesc.mam problem z temperaturom i paliwem,swieci take czujnik.jest to t4 2.5 tdi.rozbierali mi zegary i dalej nic.jesli ktos wie jak to zrobic to bardzo prosze o informacje.dzieki.

jaco07
Guru
Posty: 281
Rejestracja: śr 12 lip, 2006 20:49

Post autor: jaco07 » śr 23 maja, 2007 20:08

wojjan pisze:... U mnie obrotomierz sam się wyskalowal gdyz pobiera impulsy z alternatora jak w każdej t4 benzyna czy diesel 8-)
raczej z cewki lub modułu zapłonowego (w benzynie),
z alternatora to raczej tylko w dieslach
na schematach elektrycznych alternatory z benzyniaków mają dwa wyjścia D+ i B+
[img][img]http://img230.imageshack.us/img230/884/altbtc3.jpg[/img][/img]
alternatory z diesli D+ B+ W
[img][img]http://img501.imageshack.us/img501/959/altded5.jpg[/img][/img]

hmariusz1

Re: [ T4] AWARIA licznika w T4 !

Post autor: hmariusz1 » ndz 21 lut, 2010 19:49

Witam Forumowicze
Mam pytanko odnośnie licznika w T4 2,5TDI dziwnie sie zachowuje jak zgaszę auto to obrotomierz zostaje na ok 900 obr (bieg jałowy) aby wskazówki opadły muszę przekręcic stacyjkę w poz. ACC
zastanawia mnie też to że w momencie otwierania drzwi zanika na liczniku godzina i przebieg dzienny i stały samochodu
Proszę o jakieś podpowiedzi jak tego sie "pozbyć"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”