VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Problemy, przeróbki związane z wnętrzem naszego busa oraz zmiany wizualne.

Moderator: wojjan

loko12345
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 27
Rejestracja: śr 19 lut, 2014 13:21

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: loko12345 » sob 08 mar, 2014 21:49

Dokładnie.Ale myślę,że i sam VW dużo ma do powiedzenia nie tylko w Norwegi ale i w Europie. W T4 były tylko jedynki a teraz zrobili podział na 1 i 2 I rozesłali po świecie info by serwisy nie przerabiały a w szczególności nie wydawały żadnych certyfikatów na to.Tylko po to by ludzie nie przerabiali sami bo im spadała sprzedaż caravel i multivanów.W sumie nie dziwię się, pilnują własnego interesu. Szlak by ich trafił. Autko już wystawione na sprzedaż.Zapominam o tym :-(

Probe041
Stary wyjadacz
Posty: 1178
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 21:22

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: Probe041 » sob 08 mar, 2014 23:17

Małe sprostowanie, w T4 też był vin WV1 I WV2
Sprzedam części do VW T4
kontakt przez PW

filutek
Prawie uzależniony
Posty: 130
Rejestracja: ndz 20 maja, 2012 19:41

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: filutek » ndz 09 mar, 2014 15:27

Gesendet von meinem SM-N9005 mit Tapatalk

loko12345
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 27
Rejestracja: śr 19 lut, 2014 13:21

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: loko12345 » czw 20 mar, 2014 17:43

Probe041 pisze:Małe sprostowanie, w T4 też był vin WV1 I WV2
Masz rację był taki podział.

kuglarz
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 4
Rejestracja: pn 02 cze, 2014 11:13

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: kuglarz » pt 13 cze, 2014 08:45

Witam szanowne Forum, pozdrawiam Państwa.

Chciałbym przyłączyć się do tematu głównego wątku gdyż rozważam przeróbkę zwykłego T5 na Multivana. W ogóle chcę taki projekt rozpocząć od kupna bardzo dobrej i młodej bazy (blaszaka) i tu mam pewne wątpliwości. Pomimo, iż czytam na forum o wycinaniu miejsc na szyby, czy ktoś z Państwa już tego dokonał ? Załączam zdjęcie blaszaka – inne są wewnątrz wzmocnienia ścian w miejscu okien.
Wobec powyższego proszę szanownych Forumowiczów o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1.Czy da się wyciąć te wzmocnienia tak aby tapicerka przylegała właściwie ?
2.Czy poszycia błotników na zewnątrz są wystarczająco przetłoczone aby szyba nie odstawała ?
3.Czy można wyciąć blachę i wstawić szybę w tylnej klapie ?
4.Czy można wyciąć blachę i wstawić szybę w drzwiach przesuwnych ?
5.Czy pofalowana podłoga jest taka sama jak w Multivanie i „wkładka” z szynami będzie tam pasowała ?
6. Czy można wymienić drzwi skrzydełkowe na klapę ?

Jakie jeszcze problemy mogę napotkać w nadwoziu ? Kolega 4transporter pisze o dodatkowych zgrzewach – co jeszcze różni blaszaka od wersji osobowej (pytam na razie tylko o blachę) ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

nokla
Sponsor 2012
Posty: 497
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 20:29

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: nokla » pt 13 cze, 2014 13:02

Tego typu wzmocnienia jak na strzałce są w większości blaszaków i mają za zadanie aby blacha w miejscu w którym może być szyba miała wzmocnienie przed wypychaniem jej na zewnątrz przez towary w środku, więc jej wycięcie nie pogarsza sztywności itp
Rozkodowywanie Vin-ów Citroen, info na PW

OPAKOWANIA TEKTUROWE PRODUCENT, info PW

vianooo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 3
Rejestracja: pt 13 cze, 2014 14:51

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: vianooo » pt 13 cze, 2014 15:08

Wycinaj spokojnie.
Gdybyś widział co firmy które przerabiają blaszaki na autobusy tzn busy np Sprinter/Crafter wycinają a co zostaje to szok. Podłoga, podłużnice, wzmocnienia w dachu.. ale oni mogą bo mają homologację...

I chyba właśnie o homologację się rozchodzi też z przeróbką na multivana a nie VINami. W roku 2013 dokładnie dnia 22 czerwca 2013 roku weszła w życie nowa ustawa znosząca możliwość rejestrowania w Polsce jednej sztuki w roku tzw. przegląd poszerzony i zmiana ciężarówki na osobowy, autobus czy bus - wiąże się z tym że musi to zrobić specjalistyczna firma posiadająca homologacje.

kuglarz
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 4
Rejestracja: pn 02 cze, 2014 11:13

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: kuglarz » pt 13 cze, 2014 16:54

Homologacja ... No cóż, miało być dobrze a wychodzi jak zawsze. Nie wiedziałem o zmianie przepisów. A już widziałem pod domem Multi po lifcie .... :-(
Zadam jeszcze naiwne pytanie: nie można w takim razie pozostać przy samochodzie ciężarowym zwiększając liczbę foteli ? To także musi uczynić firma uprawniona ?

Czyli muszę szukać osobówki. Rozumiem, że nie będzie problemów jeśli auto będzie 8-osobowe a ja będę miał wewnątrz foteli 7 ?

vianooo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 3
Rejestracja: pt 13 cze, 2014 14:51

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: vianooo » sob 14 cze, 2014 08:47

Każda zmiana ilości miejsc w samochodzie musi się zgadzać z ilością miejsc wbitą w dowodzie. To że będziesz miał jedno miejsce mniej w rzeczywistości z doświadczenia wiem że nie robi problemu podczas kontroli na drodze, niestety odwrotnie to już problem tzn jak będzie więcej miejsc niż w dowodzie - na pewno go zatrzymają.
Jeśli masz VW T5 8 osobowe i chcesz go przerobić na multivana to nie ma problemu. Jeśli natomiast masz blaszaka i chcesz go przerobić na osobowy (multivan) to musi być przekwalifikowanie pojazdu a taką homologacje musi wydać specjalistyczna firma a więc też go przerobić. Nie znam na rynku polskim firmy która przerabia w ten sposób VW T5 na Multivan a więc czarno widzę tą sprawę.

Firmy te nadają nazwy pojazdów swojej firmy
przykład: Mercedes-Benz Sprinter 519cdi po przerobieniu w firmie CMS-AUTO nazywa się
CMS-AUTO MERCEDES SPRINTER 519cdi
Wszystkie firmy to raczej te które zabudowują busy tzn z blaszaków na busa zazwyczaj Mercedes Sprinter i VW Crafter. Zadzwoń zapytaj bo wiem że dalej kombinują z przeglądem poszerzonym..

-- Sob 14 Cze, 2014 11:40 --

Przyszła mi na myśl jeszcze jedna firma, najlepiej tam zadzwonić i zapytać o kwestie prawne Twojego przypadku bo naprawdę można sobie narobić kłopotu tzn zainwestować kupę kasy a na końcu wyjdzie lipa:

To firma która przerabia busy w różnych specyfikacjach:

http://www.carpol.pl/?wieloosobowe,37

kuglarz
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 4
Rejestracja: pn 02 cze, 2014 11:13

VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: kuglarz » czw 10 lip, 2014 18:38

Telefonowałem do firmy Carpol. Bardzo sympatyczny przedstawiciel wylał mi kubeł zimnej wody na głowę - jakby postawił kropkę nad poradami kolegów - za wszystkie dziękuję.
Przeróbka T5 ciężarowego odpada. Zbyt wiele przeszkód, nie warto. Generalnie temat "morze".
Postanowiłem więc poszukać wersji oszklonej osobowej. Przyjrzałem się ponad 50 sztukom, ponad 20 obejrzałem bardzo wnikliwie. Myślę, że moje doświadczenia są bezcenne - generalnie auta na rynku wtórnym nadają się prawie wyłącznie do sprzedania :) ..... prawie bo gdy już odpuściłem trafiła mi się prawdziwa perełka. Samochód bez skazy, z udokumentowaną historią w VW. Mógłbym się tu rozpisywać ale nie będę zanudzał zresztą ... sam bym w to nie uwierzył.

Jest więc baza na Multivana. Teraz szukam wnętrza ale ... na spokojnie. To musi być wyposażenie godne bazy.

filutek
Prawie uzależniony
Posty: 130
Rejestracja: ndz 20 maja, 2012 19:41

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: filutek » pt 11 lip, 2014 08:20

No to masz na aledrogo obecnie za 8000 środek multivan sam się zastanawiałem nad przerobka ale zrezygnowałem bo nigdy z Trapo nie będzie multivan.

Kacper
Stary wyjadacz
Posty: 974
Rejestracja: pn 14 sie, 2006 15:06

VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: Kacper » pt 11 lip, 2014 17:22

kuglarz pisze:Telefonowałem do firmy Carpol. Bardzo sympatyczny przedstawiciel wylał mi kubeł zimnej wody na głowę - jakby postawił kropkę nad poradami kolegów - za wszystkie dziękuję.
Przeróbka T5 ciężarowego odpada. Zbyt wiele przeszkód, nie warto. Generalnie temat "morze".
Opisz coś więcej.
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska

kuglarz
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 4
Rejestracja: pn 02 cze, 2014 11:13

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: kuglarz » pn 14 lip, 2014 07:49

Kacper pisze:Opisz coś więcej.
Powinienem zaznaczyć, że moje argumenty odnoszą się do zakupu Transportera w celu przeróbki. Oczywistym jest, że w przypadku już posiadania ciężarówki, będą one miały inną wagę a część z nich będzie bez znaczenia.

1. Przeróbki może dokonać wyłącznie firma, która na takie auto udzieli homologacji.
2. Stacja diagnostyczna nie dokona przeglądu takiego auta jeśli powyższy warunek nie będzie spełniony.
3. Firmy takie jak wskazana przez kolegę – Carpol – przerabia wyłącznie nowe auta.
4. Prędkość maksymalna za obszarem zabudowanym: 70 km/h.
5. Policja może ukarać mandatem za brak kratki, a w samochodzie ciężarowym, przestrzeń bagażowa musi być oddzielona.
6. Niektóre firmy ubezpieczeniowe stosują dopłaty do OC samochodów ciężarowych.
7. W przypadku wyjazdu poza UE, celnik na przejściu granicznym może skierować pojazd na odprawę dla ciężarówek.
8. W przypadku T5 ciężarowego, auto będzie dużo bardziej wyeksploatowane.
9. Ciężarowy ma większą DMC. Prawdopodobnie konieczna jest wymiana sprężyn - nie zdążyłem doczytać jak jest przypadku T5 ale w T4 wiem, że jest kilka rodzajów.

Abruger
Zanim zapytasz - POSZUKAJ
Posty: 1
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 18:12

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: Abruger » pt 20 wrz, 2019 18:18

A ktoś przerabiał i wie może jak z elektryka czy w sensie oświetlenie i dogrzewaniem?

[ Post made via iPhone ]

Awatar użytkownika
4transporter
owner
owner
Posty: 1969
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 23:01

Re: VW T5 - przerobka blaszaka na Multivana?

Post autor: 4transporter » ndz 22 wrz, 2019 11:39

To zależy od zakresu przeróbki.Ogrzewanie niezależne możesz zamontować analogowe i działa zawsze i w każdym aucie.
Admin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze/Nadwozie”